
Brez besed o stavkovnih zahtevah
Vodstvo Arrive Slovenija in stavkovni odbor voznikov avtobusov bosta danes nadaljevala pogajanja. Petkov poskus preložitve stavke, napovedane za četrti september, ni uspel.
Ljubljana – Vodstvo skupine Arriva Slovenija in stavkovni odbor, ki je za prihodnji ponedeljek napovedal stavko voznikov avtobusov, sta se v petek vendarle usedla za pogajalsko mizo, a sestanek ni prinesel želene sporazumne rešitve spora in preložitve stavke, saj se stavkovni odbor s tem ni strinjal. Naslednje srečanje je napovedano za danes.
»Stavkovni odbor je postavil šest za vodstvo nerazumnih in nerealističnih zahtev. Pogoji, ki jih postavlja stavkovni odbor, dolgoročno gledano, vodijo skupino in panogo v propad. Uveljavitev zahtev bi za skupino Arriva po prvi oceni pomenilo več kot 65-odstotni dvig stroška dela voznikov. Razočaran sem nad enostransko odločitvijo stavkovnega odbora, še posebno ker zahteve predhodno niso bile poslane. Zahteve je stavkovni odbor vodstvu posredoval šele z grožnjo stavke. Sam menim, da je stavka nepotrebna, prav tako stavka ni primerna oblika izražanja nezadovoljstva za dosego ciljev. Dejstvo pa je, da skupina Arriva na izsiljevanje in vsiljevanje zahtev stavkovnega odbora ne more in ne bo pristala, kar je na sestanku bilo povedano tudi predstavnikom stavkovnega odbora,« je po sestanku povedal Bo Karlsson, direktor in predsednik uprave skupine Arriva Slovenija, ki zaposluje okoli 970 ljudi. Neuspešni so bili tudi pri poskusu dogovora s stavkovnim odborom glede zagotavljanja minimalnega števila prevozov na mednarodnem in medkrajevnem linijskem prometu ter na prevozih delavcev in šolskih prevozih.
Iz stavkovnega odbora pa so se odzvali s pojasnilom, da jih je želja vodstva, da bi fizično izvedbo stavke prestavili zaradi pomanjkanja časa za pravočasno uresničitev tako kompleksnih zahtev, presenetila. Sklep o stavki so namreč vodstvu skupine poslali že 22. avgusta, na prvi sestanek pa so jih povabili šele tri dni kasneje, s čimer se je izgubilo precej dragocenega časa za zbliževanje stališč. »S tem dejanjem so jasno pokazali, da njihovi nameni le niso takšni, kot bi jih morali zasledovati, da se za vsako ceno izognemo stavki, ki se začne 4. septembra, in da tudi njihovi argumenti o pomanjkanju časa ne vzdržijo enostavnega treznega premisleka,« so poudarili. Nerazumna jim je tudi zahteva delodajalske strani, da se »ne želijo« pogajati o stavkovnih zahtevah in da želijo najprej skupaj z nami uskladiti minimalni standard opravljanja del ob stavki, so dodali.
Glede zahtevanega zvišanja urne postavke na sedem evrov, kar vodstvo Arrive ocenjuje za nerealno, v stavkovnem odboru opozarjajo, da se urna bruto postavka voznika avtobusa v skupine giblje okoli pet evrov, kar je le malce višje od minimalne urne bruto postavke študenta (4,61 evra). Prepričani so, da so njihove zahteve po dvigu plač povsem legitimne, saj je imela Arriva Dolenjska in Primorska samo lani 13,4 milijona evrov prihodkov in 0,57 milijonov evrov dobička, Arriva Štajerska 16,4 milijona evrov prihodkov in 1,18 milijona evrov dobička, Alpetour pa 21,7 milijona evrov prihodkov in 2,7 milijona evrov dobička, vse tri družbe pa so za izvajanje obvezne gospodarske službe dobile skupaj približno osem milijonov evrov subvencij.