Najmlajše učijo demokracije
Vrtec Tržič je gostil vzgojitelje iz Islandije, Poljske in Španije, sodelavce v projektu Erasmus+ z naslovom Skozi demokracijo k pismenosti. Strokovne vsebine je bogatilo druženje z otroki, skupaj so ustvarjali na delavnicah v Tržiškem muzeju in v Domu Petra Uzarja ter v vrtcu kuhali z Emilijo Pavlič ...
Tržič – Dvoletni projekt se bo zaključil septembra in predstavlja izziv za vzgojitelje, kako še izboljšati kakovost predšolske vzgoje z uporabo inovativnih metod pri delu z otroki. Naj se sliši še tako zahtevno, pa vzgojitelj dejansko skozi različne vsebine konkretno lahko podpira demokracijo in pismenost v vrtcu, prilagojeno različnim starostnim skupinam otrok. »Zanima nas na primer, na kakšne načine se lahko otroci udeležujejo učnih procesov, kako v vse to vključiti tudi starše, in če pogledamo skozi dnevno rutino, kako bi še lahko izboljšali demokracijo in pismenost skozi praktične izkušnje, kamor vključujemo tudi organizacijo prostora in postavitev pohištva v igralnici, da se ustvari čim bolj stimulativno okolje za otroke. Demokracija je predpostavljanje možnosti izbire otrok, kar je v preteklih letih že bila rdeča nit strokovnega dela v Vrtcu Tržič, npr. izbira časa počitka, spanja,« je povzela Nataša Durjava, ravnateljica Vrtca Tržič.
Vzgojitelji na obisku so spremljali, kako poteka delo v tržiških vrtcih, imeli so več aktivnosti z otroki. Skupaj so si ogledali Tržiški muzej in s prepoznavanjem likov, gibov usvajali kulturno dediščino, se medgeneracijsko družili s stanovalci Doma Petra Uzarja. Eno dopoldne jih je obiskala znana kuharska mojstrica Emilija Pavlič pa so pekli kruh, kajti tudi peka z oblikovanjem testa pomeni razvijanje grafomotoričnih sposobnosti pri otrocih, je poudarila ravnateljica in dodala, da vse to spodbuja pozitivne procese v skupini in se postavlja po robu negativnim.
Španski vzgojitelj Juan Carlos Gavrido prihaja s podeželja iz okolice Pamplone, vrtec in šolo, kjer je zaposlen, pa bi lahko primerjali z velikostjo tržiške podružnične šole. Povedal je, da delo, organizacija, dnevna rutina potekajo precej podobno kot v Sloveniji, imajo pa pri njih v vrtcu krajši odmor, v tem času se zadržujejo na šolskem igrišču in ne hodijo na daljše sprehode, kot je to v navadi v Sloveniji. Vrtec imajo odprt samo od 9. do 14. ure. Kosila v tem času ne nudijo, imajo pa otroci na voljo dovolj sadja. Simpatično se mu je zdelo, da so pri nas otroci obuti v copate, tega pri njih ne poznajo.
Partnerji v projektu so obiskali tudi Zavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana, kjer so opazovali opismenjevanje slepih in slabovidnih otrok. S tem so pridobili dragoceno izkušnjo več.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
