Banke bolj zmerne pri podražitvah
Po podatkih Zveze potrošnikov Slovenije so banke in hranilnice lani v primerjavi s prejšnjimi leti manj pogosto dražile svoje storitve, za razliko od preteklih let pa tudi ni bilo nobene pocenitve.
Kranj – Banke in hranilnice so bile lani pri podražitvah storitev poslovanja s prebivalstvom bolj zmerne kot v preteklih letih, ugotavljajo v Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer so v okviru rednega spremljanja višine nadomestil za najpogostejše plačilne storitve zabeležili v obdobju med lanskim in letošnjim januarjem enaindvajset podražitev. Številka je občutno nižja kot v letih 2014 in 2015, ko so zabeležili 39 oziroma 81 podražitev, a za razliko od prejšnjih let lani tudi ni bilo nobene pocenitve.
Kot ugotavljajo v zvezi potrošnikov, so med bankami glede stroškov poslovanja precejšnje razlike, po njihovih izračunih znašajo pri poslovanju na bančnem okencu za klasične bančne račune (brez upoštevanja bančnih paketov) do 192,46 evra. Najmanj bodo potrošniki odšteli za bančni račun pri Delavski hranilnici (50,54 evra na leto), pri Primorski hranilnici Vipava (86,32 evra) in Hranilnici Lon (121,26 evra), polovica bank jim na letni ravni zaračuna več kot 200 evrov, najdražje med njimi pa so po stroških klasičnih računov Sberbank, Nova KBM in Addiko Bank. Pri uporabi spletne banke je za stroške klasičnega bančnega računa razlika med najcenejšo in najdražjo banko 72,26 evra. Najugodnejše so Delavska hranilnica (48,14 evra na leto), Sberbank (51,36 evra) in Primorska hranilnica Vipava (53,92 evra), najdražje pa so Banka Koper, Nova KBM in NLB, pri katerih letni stroški presegajo 115 evrov.