
Jutri premiera igre Dol
V Prešernovem Gledališču v Kranju so pred četrto premiero v letošnji gledališki sezoni. V režiji Marka Sosiča bodo v soboto uprizorili dramo Dol italijanskega avtorja Spira Scimoneja.
Kranj – Dol ali v italijanskem jeziku Giu bo hkrati tudi prva slovenska uprizoritev tega dela. Prav tako Marko Sosič, ki je besedilo tudi prevedel, prvič režira v Kranju, že tretjič pa besedilo dramatika Spira Scimoneja. »S Spirom sem se srečal pred desetimi leti in ga prepoznal kot avtorja, ki z veliko refleksije zna družbeno kritično spregovoriti o situaciji duha v določenem trenutku, predvsem pa je človek, ki zna poudariti določena vprašanja s pisavo, ki temelji na tradiciji gledališča absurda. O temeljnih vprašanjih, ki zadevajo aktualno družbo, spregovori surrealistično,« je na novinarski konferenci povedal Marko Sosič in pohvalil Prešernovo gledališče, ki že toliko let išče dela, v katerih si zastavlja temeljna vprašanja o družbi, in to na zelo visokem estetskem nivoju. »Vesel sem bil dela z izjemno gledališko ekipo, ki deluje v zdravem in ustvarjalnem okolju.«
Avtor Spiro Scimone v drami Dol, napisal jo je leta 2012, v svojem izpiljenem tragikomičnem in nadrealističnem slogu poudarja generacijski prepad med očetom in sinom. Nekega jutra se namreč, medtem ko se oče brije, v kopalnici zgodi nekaj nenavadnega: sin nenadoma pokuka iz straniščne školjke, da bi očetu izpovedal svoje nelagodje in stisko v tem sebičnem svetu, ki ga je dobesedno odplaknil v kanalizacijo. Da bi bila ironija popolna in absurd še večji, se sinu nekoliko pozneje pridružita še duhovnik don Carlo in mežnar. Igralska ekipa je tokrat torej moška, vloge pa so oblikovali Peter Musevski, Miha Rodman, Borut Veselko in Aljoša Ternovšek. »Predstava govori o tem, da se ne upremo, dokler nismo potisnjeni v kot in v upor prisiljeni. A še to včasih ni dovolj, raje pogoltnemo dol in živimo naprej, kljub krivici, ki se nam dogaja,« je povedal odrski mežnar Ternovšek, njegov predpostavljeni don Carlo, ki ga igra Veselko, pa dodaja: »Scimone v predstavi jasno hoče povedati, da je upor smiseln – ne glede na to, ali imamo boljšo alternativo ali ne.«
Ženski del ekipe zastopa dramaturginja Barbara Skubic, ki pojasnjuje avtorjevo razdelitev v dva različna svetova, tistega zgoraj in tistega spodaj. »Iz podzemlja na plan pride neki svet, kjer stare organizacijske strukture ne veljajo več. Svet, ki pride skozi sifon školjke od spodaj, deluje na način, ki je mnogo enakopravnejši kot obstoječi, ki je zgoraj.« Sceno je oblikoval Peter Furlan, kostumografija pa je bila v rokah Lea Kulaša.