Odkrivata vesoljca v sebi
Za Žigana Krajnčana in Gašperja Kunška je ples način življenja. Spremlja ju že vrsto let, a kot pravita, sta se zanj zares navdušila šele pred petimi leti, ko sta se spoznala in drug preko drugega začela odkrivati nove izkušnje. Njun gibalni izraz, imenujeta ga Alien Express, je fuzija različnih plesnih tehnik, pri čemer nenehno izpopolnjujeta svojevrstne principe mentalnega in gibalnega komuniciranja, ki se dogaja instinktivno. Po prvem skupnem plesnem projektu Neimenovano se ta čas gorenjski plesni dvojec, zdaj sicer oba živita v Ljubljani, intenzivno pripravlja na nov projekt, prav tako imenovan Alien Express, ki bo premiero doživel 22. novembra, obenem pa že izvajata istoimenske plesne delavnice.
Devetnajstletni Gašper iz Mošenj pri Radovljici pleše že od tretjega leta, dve leti starejši Žigan, ki prihaja iz znane glasbene družine Krajnčan iz Seničnega pri Tržiču, pa se je plesu začel posvečati pri trinajstih letih. Na začetku sta se oba urila v urbanih plesnih stilih: hip hop, popping, house, break dance, locking …, kjer sta dosegala tudi zavidljive mednarodne rezultate. »Nekega dne se je Gašper usedel zraven mene na avtobusu, s katerim smo se odpravili na plesno tekmovanje, na evropsko prvensko na Dansko,« Žigan pove, kako sta se pravzaprav spoznala in stopila na skupno plesno pot.
Gašperja izstrelili talenti
Žigana sta starša v otroštvu razumljivo usmerila v glasbo, igral je violino in pozavno, tudi gledališki odri mu niso tuji, zaigral je v filmu Gremo mi po svoje ... Kot pravi, se nove igralske vloge ne bi branil, zanima ga tudi petje. Ta čas nastopa v plesnih predstavah Matije Ferlina, Kaje Lorenci in Maje Delak, poleg tega je plesni koreograf pri eni od predstav v ljubljanski Drami, Gašper pa je njegov asistent. Občasno se udeležujeta tudi plesnih bitk. Gašper, ki je medijski preboj doživel pred petimi leti z uspešnim plesnim nastopom v šovu Slovenija ima talent, se sicer redno ukvarja z raziskovanjem kontemplacij in gibalnih meditacij.
Na oba je pomembno vplival tudi sodobni ples; Žigan se je z njimi srečal na umetniški gimnaziji, nato pa je to plesno zvrst kaj kmalu spoznal tudi Gašper. Slednji pravi, da mu je Žigan približal element kontakta, prek katerega sta začela raziskovati nove sfere.
Enost znotraj dveh
Kot opažata, je pri plesu premalo kontakta, marsikdo se boji dotakniti soplesalca. Na drugi strani so njune predstave zelo intimne. »Raziskujeva odnos med nama, tretjo stvar, ki se pojavi med nama – kot posledica dveh nasprotij,« razlaga Gašper. »Občutek med nama se pojavlja vedno znova, a je vedno znova drugačen in v celoti nedoumljiv,« pristavi Žigan in doda, da pravzaprav iščeta enost znotraj dveh. Na odru rada eksperimentirata tudi vizualno, denimo z malce nižjo jakostjo osvetlitve, ob kateri gledalec dobi občutek, da sta se telesi zlili v eno. V prihajajočem projektu Alien Express njun odnos raziskujeta do ekstrema. »Gledalce peljeva na notranje potovanje, izkušnjo. Prikaževa njihov odsev. In s kontemplacijo najine intence skušava doseči enost z vsem,« sta napovedala.
Alien Express
»Skozi prakticiranje principov urbanih plesov, sodobnega plesa, kontaktne improvizacije, joge in česarkoli, na kar sva naletela, sva začela razumevati, da plesni stili ne obstajajo. Obstajajo samo njihovi principi. Skozi združevanje teh sva začela razvijati najin lastni izraz, ki ga imenujeva Alien Express. Naslov se je pojavil popolnoma instinktivno. Gre za odkrivanje vesoljca v sebi: Zemljan je na Zemlji, Zemlja pa je v vesolju, se pravi, da je tudi Zemljan v bistvu vesoljec. Širjenje lastne percepcije dojemanja realnosti je trenutno najino glavno vodilo,« poudarjata.
Pravita, da jima ples predstavlja neskončno stvari. Dojemata ga kot posledico emocije, energije, občutja, njuna izkušnja pa je odvisna od tega, na katerem nivoju zavesti se nahajata. »Živim za ples, ki je za gibanjem, za emocijo in um, ki proizvedeta gibanje. Prideš do neke biti in takrat si v bistvu najbližje sebi,« je pojasnil Žigan.
Plesna partnerja pravita, da zanju trening poteka ves čas, saj gibanja ne dojemata le na fizični ravni, temveč tudi na mentalni. Rada trenirata v naravi, ki ju prostorsko popolnoma osvobodi. S plesom se sem ter tja prestavita tudi na ulico, kot pravita, je občinstvo dokaj odprto do njunega izražanja in da je pozitivnih komentarjev precej več od negativnih.
Žigan in Gašper menita, da je prihodnost v plesnih koreninah: »V plesu, ki je bil prisoten pred njegovo institucionalizacijo. V plesu, ki je bil svoboden. V občutku, ki so ga dobili naši predniki in so si ga lahko razložili le s plesom.«