
Del proizvodnje selijo na Trato
V Seawayu naj bi letos prodali okoli sto plovil. V Zapužah je trenutno zaposlenih sto dvajset delavcev, dodatnih sedemdeset naj bi že sredi decembra začelo delati v novih prostorih na Trati v Škofji Loki, kamor selijo proizvodnjo plastičnih delov plovil.
Zapuže – Ruski poslovnež Vladimir Zinchenko, nekdanji Seawayev kupec in distributer, je sredi lanskega leta po stečaju podjetja ponovno zagnal proizvodnjo plovil Greenline v Zapužah. Kot kaže, mu je posel uspelo oživiti, letos bodo izdelali okoli sto plovil, že sredi decembra pa del proizvodnje zaradi pomanjkanja prostora na Zgoši selijo na Trato pri Škofji Loki, kjer bodo izdelovali plastične dele plovil.
»V zadnjem letu smo dosegli res velik napredek,« je zadovoljen Zinchenko. »Začeli smo s sedmimi delavci, zdaj jih imamo 120. Večina naših dobaviteljev dela skoraj izključno za nas, kar pomeni, da danes dela za proizvodnjo plovil serije Greenline skupaj že okoli tisoč delavcev. Večina dobaviteljev je slovenskih, tako pohištva kot lesenih, plastičnih in steklenih delov plovil. Iz tujine prihajajo predvsem motorji.« Na področju oblikovanja sodelujejo tudi z bratoma Jakopin, ustanoviteljema podjetja.
Kot pravi Zinchenko, je zaposlil večino delavcev, ki so v Seawayu delali že pred stečajem. Nekateri so se jim pridružili šele pred kratkim, saj so dobro leto spremljali, kaj se dogaja s proizvodnjo. Zdaj so se spet pridružili družini Greenline skupaj s številnimi novimi delavci. Potrebujejo različne profile ljudi, ki jih tudi sami izobražujejo. Največ, kar si želijo, je delavec, ki je sposoben sam začeti delo na plovilu in ga tudi sam zaključiti.
Preden je v začetku lanskega leta na pogorišču nekdanjega paradnega konja slovenskega gospodarstva prevzel proizvodnjo plovil, je, kot pravi, Seaway že izgubil večino strank in posrednikov. »Tudi sam sem bil takrat že deset let posrednik, pokrival sem ruski trg. Po stečaju so moje stranke želele nazaj za okoli dva milijona vloženega denarja ali dostavo plovila. Seaway je imel takrat 25 naročil. Večino jih je izgubil, prav tako večino posrednikov. Danes pokrivamo skorajda ves izgubljeni teritorij, našli smo nove posrednike. Plovila dostavljamo v roku, pomembno smo skrajšali proizvodne procese, znanje se je vrnilo.«
Proizvodnjo širijo na Trato
Najbolje prodajana modela sta Greenline 36 in 47, a tržišče se, kot pravi Zinchenko, spreminja tako rekoč vsak mesec. »Ko nekdo predstavi novo idejo, filozofijo, poteze, bi novost radi imeli vsi, tudi naše stranke. Želijo si slediti trendom, želijo več udobja in boljše počutje na krovu.«
Še leta 2011 so v Seawayu izdelali 130 bark modela Greenline 33, ki je bila najbolje prodajana barka te velikosti na svetu, prodajali so jih v 28 državah po svetu. »V zadnjem času spet pridobivamo nekdanje trge, od Azije do severne in južne Amerike. Pomembno je, da imamo pokrite trge, kjer so različne sezone; ko se v Evropi sezona končuje, Avstralci, Novozelandci, Florida šele začenjajo. Naročila prihajajo, zato so trenutno tako naš največji problem omejene kapacitete. Radi bi šli na določene trge, a moramo najprej zadovoljiti sedanje potrebe, zato se za začetek širimo na Trato v Škofjo Loko, kjer bomo sami izdelovali plastične dele.«
Stečajni postopek še teče
Kot je zatrdil, pa Seawayeva proizvodnja ostaja na Gorenjskem: »Glavni ljudje so tu; znanje o tem, kako zgraditi znamko Greenline, je na tem mestu. Ne moremo niti na Primorsko ali v Maribor, tja ne bo šel nihče od ljudi, ki delajo tukaj.«
Medtem se stečajni postopek za podjetji Seaway Yacht in Seaway Design nadaljuje. Kot pravi Zinchenko, ki ima tako proizvodna sredstva kot blagovno znamko v najemu, s stečajnim upraviteljem dobro sodelujejo, upniki pa zahtevajo čim hitrejšo prodajo premoženja. »Čakamo na naslednjo dražbo, a cene so bile do sedaj res zelo visoke. Za ta denar bi lahko zgradili kaj novega, ne pa kupovali starih prostorov, ki so tako ali tako premajhni. Premoženje prodajajo v paketu. Če bi ga po delih, bi bilo lahko prodano že jutri, a to bi pomenilo, da bi Greenline izginil,« je prepričan Zinchenko.