Lontrg naj spet zaživi kot trg
Kako bodo začasno prometno in urbanistično uredili Spodnji trg, ki je po umiku tranzitnega prometa na obvoznico drugače zaživel, so prebivalcem in drugim Ločanom pojasnili na sobotni predstavitvi Skupaj gradimo skupn(ostn)i prostor Spodnjega trga!
Škofja Loka – Na srečanju z Lontrčani in drugimi Ločani, ki jih zanima ureditev Spodnjega trga po tem, ko se je z odprtjem obvoznice v Poljansko dolino občutno zmanjšal promet, so o začasni ureditvi spregovorili Tatjana Bernik, vodja občinskega oddelka za okolje in prostor, podžupan Robert Strah in projektant Robert Potokar. Tokrat so predstavili zlasti predlog urbane ureditve, ki podpira prometno ureditev in zagotavlja varnost vsem udeležencem v prometu. Za prometno ureditev je bil že pred časom izdelan elaborat, predlagane ukrepe pa že uveljavljajo. S prometno signalizacijo in talnimi označbami skušajo zmanjšati tudi hitrost vozil in s tem zaščititi pešce in kolesarje.
Spodnji trg brez tranzitnega in tovornega prometa bo lahko v prihodnje še bolj zaživel kot trg, kjer se bodo prebivalci in obiskovalci sprehajali brez strahu, da jih kdo povozi, kjer se bodo morda tudi pogosteje družili. Končna ureditev, ki jo prebivalci, združeni v civilni iniciativi, zahtevajo čim prej, naj bi bila cona 10 km na uro. Toda projektiranje takšnega Spodnjega trga se bo začelo šele prihodnje leto, izvedba pa še nekoliko pozneje. Dotlej pa naj bi Spodnji trg naredili prijaznejši z nekaterimi začasnimi ukrepi. Robert Potokar je med njimi naštel: širši prehod za pešce pri Kašči in dodatno osvetlitev, ambientalno ureditev območja pri Šeširjevi lipi (tam so se tudi tokrat zbrali udeleženci predstavitve) s klopmi in zelenjem, več klopic in korit z zasaditvijo bi postavili vzdolž vsega trga, s čimer tega mestnega dela ne bi le polepšali, pač pa bi ti elementi predstavljali tudi nekakšne branike za dodatno prometno varnost. Prehod za pešce bi razširili tudi pri »šterni« in z urbano opremo ustvarili še eno manjše središče trga. Na podoben način bi označili tudi vhod na Loški oder, poudarili pa tudi območje pri lekarni.
Nekateri udeleženci so bili do takšne ureditve kritični, skrbelo jih je tudi, kje bodo v prihodnje parkirali svoja vozila. Dobili so odgovor, da se v okviru celostne prometne strategije (občanom naj bi jo predstavili jutri) predvideva tudi parkirni režim za to območje. Trajnega parkiranja čez noč ne bo, Lontrčani pa bodo lahko svoja vozila puščali bodisi na parkirišču pri Tehniku, pri puštalskem igrišču ali na Pepetovem klancu. Na razpolago je tudi Nunski vrt, parkirišče za prebivalce Mestnega trga. Prebivalce je še zanimalo, kako ta del Škofje Loke oživeti z lokali, če naj bodo tudi obiskovalcem zanimivo mesto. Sicer pa priznavajo, da je življenje na Spodnjem trgu od odprtja obvoznice prijaznejše in da vsega prometa ne gre zapreti, če hočejo, da bo trg živel. Varja Dolenc, predsednica Civilne iniciative za kakovost življenja na Spodnjem trgu in Poljanski cesti, pa je poudarila, da se projekt končne ureditve Spodnjega trga odmika preveč v prihodnost. Projektiranje naj se začne takoj, in ne šele leta 2017. Zanimivo je, da bo postavitev tokrat predstavljene urbane opreme potekala v sodelovanju s prebivalci. Izdelali, postavili in zasadili jo bodo ob vodstvu Urške Mrak v teh dneh.