Okupacija avantgarde
V galeriji na Pungertu je na ogled razstava avantgardnega likovnega ustvarjalca Živka Kladnika.
Kranj – Razstava, pomenljivo imenovana po Zafranovićevem filmu Okupacija v 26 slikah (1978), obsega glavne karakteristike Kladnikovega dosedanjega bogatega umetniškega opusa. Avtor namreč kontinuirano sledi nekaterim procesom neoavantgarde, katere temelje in izhodišča je v sklopu t. i. vizualne in konkretne poezije, ki združuje literarne in likovne komponente, z umetnikoma Francijem Zagoričnikom ter Nejčem Slaparjem v skupini Studio Signum postavil že konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja.
Razstava predstavlja nadaljevanje avtorjevih galerijskih projektov, v katerih uporablja t. i. ready-made postopek – recikliranje oziroma vključevanje odvrženega gradiva v likovne objekte. Ti imajo obliko kolaža, kreativnega postopka združevanja izrezkov iz časopisov in revij, fotografij, plakatov in fotokopij, s katerimi avtor proizvede neločljiv preplet podob in besede. Pri tem Kladnik osebnoizpovedne komponente povezuje z udarno provokativnostjo in družbenokritično angažiranostjo. Izhodiščna tema so posledice vojaškega genocida v Srebrenici, ki smo mu bili priča v bratomorni balkanski vojni – eni izmed največjih tragedij na sodobnih evropskih tleh, katere rane so odprte še danes.
»Poudarjena je vsebinska podstat avtorjevega ciklusa. Kolaži prehajajo v asemblaže, saj so njihov sestavni del poleg rdečega lepilnega traku tudi koščki žice. Kladnik nas tako opozarja na podobne genocidne dogodke in procese, ki se tudi danes odvijajo po svetu,« je avtorja predstavil umetnostni zgodovinar in kritik Damir Globočnik. Prav z aktom kontinuiranega ustvarjanja avtor ohranja komponento ne-pozabe, moralno vpetost nas vseh v tok zgodovine. Kladnikov umetniški opus je zato namerno nezaključen projekt, ki skozi misel in spomin odpira prostor svobode sodobnega subjekta. Na odprtju razstave na Pungertu sta bila prikazana tudi dva tematsko povezana filmska projekta avtorja Primoža Jenka. Žitno polje je projekcija, ki prikazuje segmente iz bivanjske poti žitnega klasja ter kompleksno eksistencialno dialektiko, povezano z njo, medtem ko je projekt Tišina dvojine pretresljiva zgodba mladega para, ki ju ločijo vojne vihre.