Prirejali preglede vozil
Med osumljenci korupcijskih kaznivih dejanj pri izvajanju tehničnih pregledov na območju Ljubljane se je znašel tudi nekdanji vodja poslovalnice AMZS Lesce Florjan Gašperin, ki zaradi enakih kaznivih dejanj že prestaja triletni t. i. vikend zapor.
Ljubljana – Približno 60 ljubljanskih kriminalistov in policistov je v začetku minulega tedna izvedlo 16 hišnih preiskav na območju Ljubljane, Gorenjske in Dolenjske, v katerih so iskali dokaze za podkrepitev njihovih sumov, da se naj bi na območju Ljubljane dalo opraviti tehnični pregled vozila, čeprav to ni bilo brezhibno. Preiskave so bile očitno za kriminaliste uspešne, saj so že spisali prvo kazensko ovadbo (najverjetneje ne bo edina), v katero je zajetih 20 spornih tehničnih pregledov, 67 kaznivih dejanj in 19 osumljenih oseb. Med osumljenimi so po besedah Božidarja Južnika, vodje oddelka za gospodarsko kriminaliteto na PU Ljubljana, dva posrednika in dva tehnična preglednika, ostali pa so lastniki ali uporabniki vozil, ki so dajali podkupnino. Tri osumljene so pridržali, med njimi tudi povratnika. Slednji naj bi bil nekdanji vodja leškega AMZS Florjan Gašperin, ki je bil zaradi takšnih dejanj na loškem okrajnem sodišču že pravnomočno obsojen na tri leta vikend zapora, po odpustitvi v AMZS pa si je službo tehničnega preglednika poiskal v Ljubljani. Za vse tri je preiskovalni sodnik kasneje odredil še 48-urno sodno pridržanje.
Kriminalisti so v preiskavi ugotovili, da naj bi nekateri pregledniki na tehničnih pregledih v Ljubljani prejemali podkupnino v zameno, da potrdijo tehnično brezhibnost vozilom, ki sicer tehničnega pregleda ne bi uspešno prestali. Pri tem so ugotovili, da so potrjevali brezhibnost vozilom zgolj na podlagi dokumentov in vozila sploh niso videli, namesto pravega vozila pa so na stezo zapeljali drugo, tehnično brezhibno vozilo in na njem opravili meritve, ali pa so lažne podatke, kjer se je to dalo, vpisovali ročno. Dva osumljenca, ki nista zaposlena na tehničnih pregledih, sta imela vlogi posrednikov in naj bi za »uslugo« računala po 80 evrov na vozilo, nato pa pri njima poznanih tehničnih preglednikih uredila nezakonito potrditev tehnične brezhibnosti vozila, ki so za to prejeli po dvajset evrov.
Južnik je pri tem poudaril, da so tehnično brezhibnost potrjevali tudi vozilom z resnimi tehničnimi pomanjkljivostmi, zaradi katerih je posledično resno ogrožena tudi varnost ostalih udeležencev v prometu. Tako so na sporen način tehnične preglede opravljali na tovornih in osebnih vozilih z nedelujočimi zavorami, okvarjenimi krmilnimi mehanizmi in različnimi napakami na podvozju. Lažno naj bi potrdili celo brezhibnost priklopnega vozila za prevoz nevarnih snovi, na katerem so zaznali tudi mehanske poškodbe. Poleg tega so bile tudi pogoste okvare zračnih blazin in previsoke emisije izpušnih plinov. Na dan naj bi lažno potrdili do deset spornih vozil, za katere so stranke že same vedele, da niso brezhibna. »Hiter izračun nam pokaže, da je lahko tehnični preglednik mesečno prejel podkupnino v višini svoje plače zgolj z opravljanjem opisane nezakonite dejavnosti,« je poudaril Južnik. O ugotovljenih kršitvah bo policija skladno s svojimi pristojnostmi obvestila agencijo za varnost prometa in inšpektorat za promet, da skladno s pristojnostmi izvedeta svoje ukrepe.
Po veljavnem kazenskem zakoniku sicer osumljenima posrednikoma grozi od enega do pet let zapora, tehničnima preglednikoma od enega do osmih let zapora, lastnikom vozil, ki so plačali podkupnino, od enega do petih let zapora.