Kako poslovati z Indijo
Poslovnež Davorin Likovič pravi, da indijska podjetja v Sloveniji ne iščejo kapitala, temveč znanje, tehnologije, »know-how«, mlade znanstvenike z dobrimi idejami. Indijski trg je ogromen, vrata slovenskim podjetjem na njem pa so odprta na stežaj.
Jesenice – Indija je s skoraj 1,3 milijarde prebivalcev druga največja država na svetu, po napovedih pa naj bi leta 2030 po številu prebivalcev že prehitela Kitajsko. Poslovanje na tako ogromnem trgu zato ponuja neslutene priložnosti tudi za slovenska podjetja. Obrtno-podjetniška zbornica Jesenice je zato v sodelovanju z Občino Jesenice in Veleposlaništvom Indije v sredo na Jesenicah pripravila okroglo mizo o možnostih poslovanja z Indijo. Poslovnež Davorin Likovič je predstavil svoje izkušnje s poslovanjem v tej državi. Kot je dejal, indijska podjetja v Sloveniji ne iščejo kapitala, temveč znanje, tehnologije, »know-how«, mlade znanstvenike z dobrimi idejami. Indijski trg je ogromen, vrata slovenskim podjetjem na njem pa so odprta na stežaj, je dejal. Po njegovih izkušnjah Indijci Slovenijo dobro poznajo še iz časov Jugoslavije, velika prednost pa je tudi v tem, da je zaradi znanja angleščine z Indijci poslovati lažje kot, denimo, s Kitajci. Ima pa poslovanje nekaj posebnosti, saj so Indijcem zelo pomembni medosebni odnosi. Posel se tako spelje le, če se ustvarita dober odnos in zaupanje. Da Indija želi privabiti tuja podjetja, dokazuje tudi kampanja Make in India, s katero spodbujajo tuja podjetja za vstop na indijski trg. V veliko pomoč slovenskim podjetnikom pri vstopu na indijski trg je tudi indijski veleposlanik Sarvajit Chakravarti, ki se je – ob jeseniškem županu Tomažu Tomu Mencingerju – tudi udeležil srečanja. Kot je dejal, blagovna menjava med državama znaša 350 milijonov dolarjev, želeli pa bi si jo še povečati. Na indijskem trgu poslujejo že številna slovenska podjetja, denimo Pipistrel, jeklarska podjetja, podjetja s področja farmacije, tekstilna podjetja ... Po veleposlanikovih besedah prav Luka Koper za indijska podjetja predstavlja vrata v Evropsko unijo, zato so možnosti sodelovanja še velike. Odprte priložnosti so tudi na področju turizma, ne nazadnje pa je Slovenija priljubljena lokacija za indijske filmske ustvarjalce.
Kulturni most med Slovenijo in Indijo pa vzpostavlja umetnica, slikarka Brina Torkar, Jeseničanka, ki živi v Ljubljani, z Indijo pa je povezana prek očeta, ki je Indijec. »Če si gost Indijca, postaneš del družine in tudi to je del poslovanja,« je dejala Brina, ki opaža, da je Slovence prav zaradi velikosti indijskega trga in drugačne kulture kar nekako strah poslovati v Indiji. Sama v sodelovanju vidi absolutno priložnost, omenila je tudi možnost pridobitve štipendij za študij v Indiji.
Žal pa je bil odziv jeseniških podjetnikov na okroglo mizo izredno slab, zato organizatorji nameravajo dogodek ponoviti.