Otroke spodbujali k podjetnosti
Na Osnovni šoli Predoslje so končali prvi podjetniški krožek, ki naj bi v prihodnosti potekal po vseh kranjskih osnovnih šolah. Učence so spodbujali, naj bodo nadvse podjetni.
Predoslje – Na Osnovni šoli Predoslje se je ta mesec končalo prvo podjetniško usposabljanje učencev, ki sta ga z željo podjetniške vsebine približati mladini zadnjih pet mesecev izvajali Območna obrtno-podjetniška zbornica Kranj (OOZ) in Gimnazija Franceta Prešerna Kranj. Ravnateljica Gimnazije Mirjam Bizjak in direktorica Zbornice Daniela Žagar sta na predstavitvi projekta, za katerega sta ustanovi pripravili skupen načrt dela, poudarili, da so sodelujoče učence bolj kot k podjetništvu spodbujali k podjetnosti, kreativnosti, samoiniciativnosti, etičnosti, delavnosti in zadovoljstvu po dobro opravljenem delu, kar je zelo pomembno tudi v vsakdanjem življenju. »Prepričana sem, da je to začetek lepega dolgoročnega sodelovanja,« je poudarila Bizjakova. Prvi podjetniški krožek je resda potekal na Osnovni šoli Predoslje, ki se je najhitreje odzvala na povabilo OOZ Kranj in Gimnazije Franceta Prešerna, a projekt so predstavili tudi ostalim ravnateljem kranjskih osnovnih šol in jih, kot pravi Žagarjeva, tudi uspeli »okužiti s podjetništvom«, zato načrtujejo, da bodo enak krožek v prihodnosti izvajali tudi na drugih šolah. Projekt je ne nazadnje podprla Mestna občina Kranj, kot sponzor pa sodeluje tudi Delavska hranilnica.
V okviru podjetniškega krožka so štiri mentorice iz Gimnazije in z Zbornice na tedenskih srečanjih učenke in učence 7. in 8. razredov spodbujale k ustvarjalnosti in razvijanju vseh tistih sposobnosti, s katerimi se ponašajo uspešni ljudje. »Podjetniški krožek ni toliko šola podjetništva, kot pa šola za življenje. Otroke smo zato učili, naj zgrabijo življenje za roge, da je treba najprej rešiti najtežje probleme. Poudarjali smo, da sta za uspeh pomembna samozavest in odločnost, četudi se kdaj odločimo napačno in storimo napako. Da si je v življenju treba nenehno postavljati cilje in iskati rešitve,« je pojasnila Žagarjeva.
Krožek je potekal po koncu pouka, kar je bilo za učence naporno, saj so nanj prihajali utrujeni in lačni, v ocenjevalnem obdobju pa so izostajali tudi najbolj motivirani. V prihodnje, na drugih šolah, bodo zato krožke izvedli v dopoldanskih urah in v krajšem obdobju. Šolam, s katerimi se že dogovarjajo o njihovi izvedbi, so zato že predlagali, da bi vanj vključili tudi učitelje tehničnega, likovnega in glasbenega pouka oziroma predmetov, ki spodbujajo kreativnost. »Na ta način bi nekaj podjetniškega duha prenašali tudi na učitelje,« je pojasnila Bizjakova.
Podjetniški krožki so majhen, a pomemben prispevek k spremembi ustaljenega razmišljanja tako staršev, ki otrokom svetujejo pri izbiri poklicnih odločitev, predvsem pa otrok, da se znebijo različnih blokad in v sebi poiščejo sposobnosti in ambicije za uspeh v poklicu in življenju, sta še povedali sogovornici.