Glavna obravnava zoper strojevodjo Andreja Ponikvarja zaradi železniške nesreče na Jesenicah se na kranjskem sodišču vleče že vse od 18. junija 2014.

Ogledali si bodo kraj nesreče

V okviru sojenja strojevodji Andreju Ponikvarju za železniško nesrečo na Jesenicah avgusta 2011 bodo opravili tudi ogled kraja nesreče. Sodišče in obramba sta nezadovoljna z odgovori proizvajalca zapisovalnika avtostop naprave HaslerRaila.

Kranj – Na nadaljevanju sojenja strojevodji Andreju Ponikvarju, ker naj bi iz malomarnosti 26. avgusta 2011 na Jesenicah povzročil trčenje potniškega in tovornega vlaka, v katerem se je poškodovalo 34 ljudi, se je v sredo kranjska okrožna sodnica Andrijana Ahačič na predlog obrambe odločila, da v dokazne namene opravijo ogled kraja železniške nesreče, na naslednjem naroku v začetku marca pa bodo predvidoma ponovno zaslišali Tomaža Ramšaka iz družbe Slovenske železnice – Vleka in tehnika (SŽ - VIT), ki je sodeloval pri preiskavi nesreče in analizi registrirnega traku naprave za prisilno ustavitev (avtostop naprave). Preiskovalna komisija je ugotovila, da je trak nečitljiv, s čimer pa se Ramšak ni strinjal, saj je v ločenem mnenju zapisal, da se je na traku videla črta avtostop naprave, ki zavija navzdol, kar pomeni, da je imel vlak dovoljenje za vožnjo in da ni prišlo do prisilne zaustavitve potniškega vlaka.

Ponovno Ramšakovo zaslišanje je predlagal zagovornik obtoženega, odvetnik Franc Rojko, ki je tako kot sodnica Ahačičeva razočaran nad odgovori švicarskega proizvajalca zapisovalnika avtostop naprave HaslerRaila glede berljivosti registrirnega traku in delovanja avtostop naprave v času obravnavane nesreče. Tako sodišče kot obramba namreč ugotavljata, da je HaslerRail na zastavljena vprašanja odgovoril nepopolno in pavšalno, umanjkal pa je predvsem odgovor na ključno vprašanje, ali je iz zapisa na poškodovanem registrirnem traku razvidno delovanje avtostop naprave. Na to vprašanje v švicarski družbi niso odgovorili niti po naknadnem pozivu sodišča, je pojasnila Ahačičeva.

Po mnenju vodje kranjskega tožilstva Marije Marinke Jeraj je nesporno dejstvo, da je registrirni trak zelo slabo berljiv, kar med drugim izhaja tudi iz odgovora HaslerRaila. V dosedanjem dokaznem postopku je bilo obravnavano dejanje po besedah tožilke že zadostno razjasnjeno, zato je predlagala, da naj sodišče najprej opravi ogled kraja nesreče in se šele nato odloči o morebitnem dodatnem zasliševanju prič ter o izločitvi sodnega izvedenca Jadrana Možine in postavitvi novega, kar je tudi predlagala obramba. Odvetnik Rojko je odgovoril, da je trak sicer res slabo berljiv, kar pa ne pomeni, da ni berljiv. »Iz odgovorov podjetja SŽ - VIT, ki je očitno edino usposobljeno in pristojno za branje traku, nedvoumno izhaja, da obdolženi ni prevozil znaka stop, ker bi v nasprotnem primeru moralo biti na traku vidno aktiviranje tirnega magneta. Sodni izvedenec Možina ni strokovnjak za branje trakov in so njegove navedbe, zlasti v dopolnilnem izvedenskem mnenju, milo rečeno nenavadne in neobičajne za izvedenca. Vsaj po moji oceni ni nikakršnega dvoma, da je izvedenec izrazito pristranski, zaradi česar smo tudi podali zahtevo za njegovo izločitev,« je razložil Rojko.

Izvedenec Jadran Možina je sicer v izvedenskem mnenju ocenil, da obstaja dovolj materialnih in personalnih dokazov, da je Ponikvar povzročil nesrečo, ker je prevozil rdečo luč. Po mnenju odvetnika Rojka pa je v tej zadevi registrirni trak edini materialni dokaz, ki kaže na dogajanje ob trku vlakov, vsi drugi dokazi pa so le posredni in so nastali po nesreči. »Tu mislim predvsem na poročilo o pregledu signalnovarnostnih naprav, na katerega se je skliceval izvedenec Možina, vendar je v zvezi s tem priča Ramšak na glavni obravnavi pojasnila, da bi v poročilu lahko prišlo tudi do manipulacije, ker signalna naprava ni delovala brezhibno, zlasti pa zato, ker je bil v tistem času, sicer zelo nenavadno, okvarjen tiskalnik, ki je beležil delovanje te naprave. Pokvarjen pa je bil v bistvu samo v času nesreče, deloval je pred njo in po njej,« je še izpostavil Ponikvarjev zagovornik.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / torek, 15. avgust 2023 / 22:26

Ganila jo je nesebična pomoč

Družina Mire Bergant iz Stare Loke je vajena poplav, tokrat pa je bila voda visoka kot še nikoli. Vdrla jim je v pritličje ter zalila vse, česar na hitro niso mogli rešiti. Pomagali so jim sorodniki i...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 6. september 2010 / 07:00

Vaš razgled

 

Kamnik / ponedeljek, 6. september 2010 / 07:00

V dolini povezali stare peš poti

Osemdeset kilometrov starih peš poti, ki so jih domačini včasih uporabljali za vsakodnevne opravke, je zdaj urejenih v mrežo poti, namenjenih rekreaciji.

Železniki / ponedeljek, 6. september 2010 / 07:00

Pol milijona naj bi šlo v nič

Nekateri člani odbora za gospodarstvo v Železnikih županu Mihaelu Prevcu očitajo neracionalno porabo občinskega denarja. "Gre za začetek umazane volilne kampanje," odgovarja župan.

Zanimivosti / ponedeljek, 6. september 2010 / 07:00

Gorenjska banka podarila prvošolcem knjigo

Kranj - Kranjske prvošolce je v sredo, na prvi šolski dan, pričakala v šolskih klopeh tudi Krančkova knjiga zakladov, zanimiv otroški vodnik po Kranju, ki jim ga je podarila Gore...

Tržič / ponedeljek, 6. september 2010 / 07:00

Veliko dela v štirih letih

Tržiški župan Borut Sajovic je predstavil razvoj občine v letih 2006-2010. Mesto in podeželje imata novo podobo.