Domače naloge z upokojenimi profesorji
Na Jesenicah več kot uspešno deluje Center medgeneracijskega sodelovanja, v sklopu katerega poteka tudi popoldansko pisanje domačih nalog ob pomoči upokojenih profesorjev.
Jesenice – V večini družin s šoloobveznimi otroki je vsaj del popoldneva namenjen pisanju domačih nalog in učenju. A ker v vseh družinah starši nimajo časa ali zaradi različnih vzrokov ne morejo pomagati otrokom pri šolskih obveznostih, so se na Ljudski univerzi Jesenice spomnili odličnega načina pomoči. Vsak torek in sredo popoldne se namreč v njihovi učilnici sredi Jesenic srečujejo osnovnošolci, ki morajo napisati domačo nalogo ali se naučiti kaj za šolo, pri tem pa jim pomagajo prostovoljci, zvečine upokojeni profesorji. Kot je povedala direktorica Ljudske univerze Jesenice Maja Radinović Hajdić, se pri njih na nov šolski dan vsakič pripravlja od tri do pet otrok, največ iz socialno šibkejših družin, prihajajo pa tudi takšni, katerih starši so v službi ali nimajo časa.
Aktivnost, ki so jo poimenovali Pripravimo se na nov šolski dan, poteka pod okriljem Centra medgeneracijskega sodelovanja, ki so ga ustanovili leta 2013, zares zaživel pa je lani. Projekt financira Občina Jesenice, po besedah Radinović Hajdićeve pa je eden njihovih uspešnejših družbeno-socialnih projektov. Temelji namreč na prostovoljstvu in medgeneracijskem sodelovanju; starejši s svojo modrostjo, izkušnjami in znanjem, mladi pa z inovativnostjo in obvladovanjem sodobnih tehnologij prispevajo k izmenjavi znanja in druženju. Samo lani je tako v centru sodelovalo kar 51 prostovoljcev; na eni strani mladih, na drugi strani pa starejših, kot so upokojeni profesorji in drugi aktivni upokojenci. »Mnogi med njimi so bili prej redni udeleženci naših izobraževanj, zdaj pa pridobljeno znanje vračajo nazaj. S tem pridobijo tako izvajalci kot udeleženci, preizkusijo se v obeh vlogah, v vlogi učenca in učitelja, kar krepi prijateljstvo med generacijami,« poudarja Maja Radinović Hajdić. Lani so v centru našteli kar 2873 udeležencev, opravljenih pa je bilo skoraj devetsto ur različnih dejavnosti. In kaj vse so počeli? V sklopu centra so denimo dijaki starejše učili računalništva, jim merili krvni tlak in sladkor, izdelovali so okraske za dom starostnikov, starejše priseljenke so v jeseniški vrtec hodile brat pravljice v ruščini, španščini, bosanščini, igrali so križemkražem ... Eden od prostovoljcev je otroke učil peči burek, veliko zanimanje je bilo za učne urice slovenščine, kjer prostovoljci tujce individualno učijo slovenskega jezika. Odlično obiskane so tudi delavnice za osebnostno rast.
Kot poudarjajo na Ljudski univerzi Jesenice, je projekt pomemben zlasti zato, ker vsem sodelujočim daje občutek vrednosti, izpolnitve in zadovoljstva. Mnogi udeleženci so namreč prej tičali doma, misleč, da družba nič ne naredi zanje in da tudi sami niso koristni za družbo. Potem pa preko sodelovanja v centru spoznajo, da vsakdo lahko prispeva svoj del znanja in izkušenj, s čimer se okrepi samospoštovanje pa tudi občutek lastne vrednosti. V projektu sta lani sodelovali tudi dve udeleženki javnih del.