
Veličastje človekove podobe
V Galeriji Prešernove hiše je na ogled razstava študijskih risb akademskega slikarja in grafika Bogeta Dimovskega. Avtor, ki se je v svojem dolgoletnem ustvarjalnem opusu uveljavil predvsem skozi abstraktno umetnost, nas tokrat preseneča z motivom človeške figure.
Kranj – Prva v vrsti galerij, ki ležijo v starem delu mesta Kranja, Galerija Prešernove hiše, v septembrskem terminu gosti razstavo del domačina, akademskega slikarja Bogeta Dimovskega iz Kranja. V gorenjskem in širšem slovenskem prostoru prepoznaven avtor, katerega likovna nrav je zavezana predvsem abstraktni umetnosti, ki se ji je v polni meri posvetil že po koncu študija in jo v dolgoletnem ustvarjalnem opusu goji v različnih likovnih zvrsteh, tehnikah in žanrih, se tokrat predstavlja z motiviko človeške figure. Na ogled je namreč postavil študijske risbe v tehnikah svinčnika, oglja in peresa, ki so nastajale v času njegovega študija na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. »Razstava študijskih risb Bogeta Dimovskega na temo obravnave človeške figure ni samo 'kronovizor' z materialnimi dokazi iz učne dobe na akademiji, predstavlja namreč kontrapunkt njegovim kasnejšim umetniškim ciklom, po katerih ga likovna javnost bolj pozna. Pričujoča razstava pokaže prve korake na poti od temeljnega likovnega izrazila do 'gojišča idej', na katerih je leta kasneje vzklila vsa njegova abstraktna filozofija in slikarsko-grafična tipika,« ob razstavljenih delih o avtorju med drugim razmišlja dober poznavalec njegovega dela, umetnostni zgodovinar in kustos Loškega muzeja Boštjan Soklič.
»Gre za študijske risbe, ki smo jih študenti risali pri urah risbe in večernega akta v tretjem in četrtem letniku Akademije. Učili so nas različni profesorji – od Kiarja Meška, Marka Šuštaršiča do Štefana Planinca in drugih.« Na vprašanje, zakaj se je odločil predstaviti študijske risbe, je Boge Dimovski dejal: »Seveda sem z veseljem zgrabil priložnost za razstavo v tej galeriji, ko sem se odločal za dela, ki jih bom predstavil, pa mi je idejo dal sin Domen, študent drugega letnika na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Ko je domov prinašal svoje študijske risbe z ur večernega akta, ga je zanimalo, kako sem jaz kot študent risal pred štirideset in več leti. Na srečo sem pred leti iz rodne Bitole v Makedoniji pripeljal kar precej risb, ki so bile še na mojem domu. Po končanem posameznem letniku sem namreč vsa likovna dela, ki sem jih izdelal v Ljubljani, odnašal domov.«
Obiskovalci razstave, še zlasti umetnikovi stanovski kolegi, so se čudili številu in odlični ohranjenosti risb iz študentskih let. Gre za pogled na ženski in moški akt z več zornih kotov, golo človeško telo gledamo v različnih položajih in kretnjah. Kot dodaja Soklič, akti tudi po tolikih letih zaradi trdne kompozicijske gradnje, skladnosti črno-belih odnosov, tonskih elementov in dinamike v okviru omejenega prostora še vedno na gledalca delujejo kot aktualni in živi. Po študiju figura nikoli ni bila njegov osrednji motiv pri slikanju. »Povsem sem se posvetil abstrakciji, saj takratni generaciji figuralno slikarstvo večinoma ni bilo niti zanimivo niti pri srcu. Aktualna je bila abstraktna grafika …« še pove Boge Dimovski, ob katerega risbah človeških figur lahko občutimo nekakšen mir, meditacijo in priložnost za iskanje stika z naravo in vedno znova fascinantno človeško podobo.