Letala niso prehrupna
Na pritožbe več Kranjčanov, da se je v zadnjem obdobju povečal hrup ob vzletu letal z brniškega letališča, v Aerodromu Ljubljana odgovarjajo, da letna raven hrupa ne presega mejnih vrednosti.
Kranj – Prejšnjo sredo ob 17.20 je neko letalo med vzletom zelo nizko preletelo kranjsko naselje Planina, po trditvah nekaterih stanovalcev naj bi letelo samo dobrih sto metrov nad tlemi. Tudi sicer se je v zadnjem obdobju povečal hrup ob vzletu letal, je opozorilo več Kranjčanov, ki so z omenjeno problematiko seznanili tudi naše uredništvo, zato smo za pojasnilo pobarali Aerodrom Ljubljana in Kontrolo zračnega prometa Slovenije. V slednji so nam odgovorili, da v sredo popoldne niso zabeležili izrednih dogodkov, letalski promet pa je potekal po ustaljenih postopkih in v skladu z uveljavljenimi vzletno-pristajalnimi procedurami. »Glede navedb, da naj bi letalo letelo na višini 100 metrov, vas obveščamo, da nimamo nobenega vpliva na promet manjših, športnih letal, katerih letenje se po zakonu lahko odvija kjerkoli na višinah do 300 metrov nad tlemi,« je sporočila Katja Tratnik, svetovalka za odnose z javnostmi v kontroli zračnega prometa.
Glede pripomb o povečanem hrupu med vzletanjem letal z brniškega letališča so v Aerodromu Ljubljana pojasnili, da letošnji rezultati stalnega monitoringa hrupa, ki ga izvajajo na štirih lokacijah v okolici letališča, kažejo, da raven hrupa ni presegala mejnih vrednosti, pri katerih bi lahko govorili o prekoračenih obremenitvah s hrupom v okolju na podlagi povprečne letne vrednosti hrupa, ki jih določa uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju. »Je pa res, da je število premikov letal v času poletnega voznega reda, od aprila do oktobra, povečano, zlasti v poletnih mesecih, zato v tem obdobju beležimo manjše prekoračitve povprečnih mesečnih vrednosti letalskega hrupa v večernem času med 18. in 22. uro, in sicer v naseljih Šenčur in Lokarje,« je razložila Tina Javor iz korporativnega komuniciranja v Aerodromu Ljubljana. Meritev hrupa sicer izvaja Zavod za varstvo pri delu, je dodala.
Iz letališke družbe so še sporočili, da lahko k spremenjeni ravni hrupa na izpostavljenih območjih prispevajo spremembe in potrditve priletno-vzletnih procedur, ki so izključno v domeni letalskih prevoznikov, Javne agencije za civilno letalstvo in Ministrstva za infrastrukturo. »Smeri priletov in odletov pa določajo tudi piloti sami glede na vremenske razmere,« je še razložila Javorjeva.