
Med najboljšimi prikoličarji
Milan Špendal iz Stražišča je po treh letih premora letos znova nastopal na tekmah svetovnega prvenstva prikoličarjev in s tretjim mestom na dirki v Angliji osvojil prve stopničke.
»Dirke prikoličarjev so še bolj atraktivne kot motociklistične dirke. Tekme imamo za njimi, a ko Rossi in drugi končajo, se kamere ugasnejo. Za medije naš šport ni zanimiv.«
Kranj – Milan Špendal na dirkah prikoličarjev za svetovno prvenstvo nastopa od leta 2006. Po treh letih premora se je letos znova vrnil med svetovno elito v tem atraktivnem športu. Nastopil je na desetih dirkah, ki so potekale na sedmih različnih dirkališčih, in osvojil skupno šesto mesto med 27 dirkači, ki so sezono končali s točkami. Doslej je bil višje le enkrat, ko je bil peti. Najboljša posamična uvrstitev je tretje mesto z dirke v Angliji. To so bile njegove prve stopničke in sploh prve stopničke na tem nivoju tekmovanja za Slovenijo v cestnohitrostnih dirkah.
»Sezona je bila uspešna, nad pričakovanji, sploh, ker v zadnjih treh letih nisem tekmoval. Da sem se vrnil, gre zasluga predvsem sotekmovalcu Janezu Remšetu iz Velenja, ki mi je dal motorje in mi pomagal pri obnovi šasije starega dirkalnika – tisočkubične yamahe. Da pa smo sezono pripeljali uspešno do konca, sta bila najbolj v pomoč Pintar racing servis in Inotherm, ki je bil naš glavni sponzor. Na dirkah so me spremljali trije, štirje prijatelji, ki so skrbeli za celotno logistiko,« je povedal Milan Špendal. Nastopanje v svetovnem prvenstvu prikoličarjev je drag hobi. »Ta šport imam preprosto rad in mi v prvi vrsti predstavlja užitek. Težko se mu je upreti, sploh ko enkrat pridejo še uspehi. Gre pa v to veliko denarja, nagrad pa ni. Za tretje mesto sem dobil pokal, ki mi bo ostal za spomin,« pojasnjuje. V tem športu prevladujejo Angleži, letos najboljši pa je bil Nizozemec. Pomembno vlogo ima tudi sovoznik, za katerega pravi, da ima podobno vlogo kot jadralci. V smer, v katero se zavija, se je treba nagniti. Pri hitrostih tudi do 280 kilometrov na uro to vsekakor ni enostavno. Špendal v Sloveniji sovoznika ni našel. Dobil ga je v Franciji. To je Freddy Lelubez. »Sovoznik mora biti izkušen. Pri treningih sva zelo omejena, ker naju loči tolikšna razdalja,« pravi Špendal, ki je bil med prikoličarji tudi že evropski prvak.
Na dirkah svetovnega prvenstva želi biti zraven tudi v prihodnji sezoni, a vse bo odvisno od sponzorjev. Koledar dirk bodo sporočili do novega leta in do takrat se bo tudi odločil, kako naprej. Še prej pa bo od 8. do 15. oktobra na Grobniku testiral pnevmatike in pripravil srečanje za vse, ki so mu v sezoni kakorkoli pomagali, na sovoznikovem sedežu pa se bo prvič preizkusil tudi njegov 16-letni sin Martin.