
Sprostitev, ne breme
Na začetku šolskega leta si otroci izberejo tudi interesne dejavnosti, ki jih bodo obiskovali ob pouku. Koliko dejavnosti in na kakšen način naj jih otrok izbere, smo se pogovarjali s socialno pedagoginjo na Osnovni šoli Franceta Prešerna Kranj Urško Ude.
Ali naj starši pomagajo otroku pri izbiri interesnih dejavnosti ali naj izbiro povsem prepustijo otroku?
»Starši naj sodelujejo z otrokom pri njegovi izbiri interesne dejavnosti in mu svetujejo glede na njegovo starost. Starši naj otroka ne vpisujejo v interesno dejavnost ali tečaj brez njegove vednosti ali proti njegovi volji. O tem naj otrok vedno soodloča. Starši si morajo vzeti čas za pogovor. Skupaj z otrokom lahko naredijo seznam oziroma nek izbor interesnih dejavnosti, na podlagi katerega se potem skupaj odločijo oziroma s katerega izberejo najprimernejšo interesno dejavnost. Vsekakor ni v redu, da ima otrok preveč prostočasnih dejavnosti ali pa si izbere napačne. Ne smemo pozabiti, da otrok potrebuje tudi čas za igro, sprostitev in druženje z vrstniki. Otrokove dodatne dejavnosti naj otroku predstavljajo sprostitev, ne breme.«
Na podlagi česa se otroci največkrat odločijo za določeno interesno dejavnost?
»Otroci se za interesno dejavnost odločijo iz različnih vzrokov – zaradi lastnega interesa oziroma želje, če se v to dejavnost vpišejo tudi njegovi sošolci ali vrstniki, če se dejavnosti izvaja blizu doma ali v šoli ...«
Mnogi si izberejo več interesnih dejavnosti. Koliko dejavnosti naj si otrok izbere, da zaradi tega še ne bo trpelo delo v šoli?
»Otroci si izberejo interesne dejavnosti že v šoli, po pouku ali v podaljšanem bivanju, nekatere pa se izvajajo v popoldanskem času. Vsekakor ni dobro, da so vpisani v preveč interesnih dejavnosti. Koliko si jih izbere, je odvisno tudi od plačljivosti interesnih dejavnosti; v šoli so na voljo tako brezplačne kot plačljive, če jih izvajajo zunanji ponudniki.«
Ali dovolimo otroku, da menja dejavnosti, če ugotovi, da mu katera ni všeč? Kako pogosto je sploh smiselno zamenjati dejavnost?
»Dobro je, da otrok nekaj časa vztraja pri določeni dejavnosti. Če opazimo, da ima vedno večji odpor in je preobremenjen ter je zaradi tega psihično ali fizična preutrujen, pa se je treba z otrokom pogovoriti o smiselnosti vztrajanja pri tej dejavnosti. Pri eni dejavnosti naj sicer vztraja vsaj do konca šolskega leta.«