Prispevek za promocijo mleka
V skladu z novo uredbo bodo kmetje in predelovalci mleka plačevali prispevek za promocijo pridelave in predelave mleka.
Ljubljana – Vlada je ta mesec sprejela Uredbo o določitvi višine in začetku plačevanja obveznega prispevka za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov za zavezance sektorja pridelave in predelave mleka. Zbiranje prispevka in izvajanje promocije se bo lahko začelo po dokončni odobritvi s strani Evropske komisije.
Vlada je uredbo sprejela na podlagi odločitve mlečnega sektorja, da vstopi v promocijo in k njej prispeva tudi svoj finančni delež. To je pomemben korak k začetku sistemske promocije kmetijskih in živilskih proizvodov na podlagi Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, poudarjajo na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Na predlog mlečnega sektorja bo višina prispevka znašala 0,5 evra na tisoč litrov mleka. Polovico tega prispevka bo prispeval pridelovalec mleka, drugo polovico pa kupec, ki mleko odkupi z namenom predelave. Pobiranje prispevka se bo začelo predvidoma 1. januarja 2016 in bo trajalo do 31. decembra 2018. K zbranemu znesku sektorja bo polovico sredstev prispevala tudi država, kar bo zneslo skupaj do pol milijona evrov letno. Sredstva se bodo porabila izključno za namen promocije mleka in mlečnih izdelkov, ki bo vključevala informiranje potrošnikov o načinih pridelave in predelave, lastnostih, koristih in priporočeni rabi mleka in mlečnih izdelkov. Namenjena bo povečanju zaupanja potrošnikov v sistem zagotavljanja kakovosti, sledljivosti in varnosti pri tovrstnih proizvodih. Omogočala bo tudi promocijo sheme 'Izbrana kakovost' ter ponudbe mleka in mlečnih proizvodov, ki bodo označeni s tem znakom.
Ministrstvo bo do konca novembra izdalo podrobnejša navodila o načinu obračunavanja in plačilu prispevka v praksi. Objavljena bodo na spletnih straneh ministrstva, sicer pa bodo vsi zavezanci o načinu zbiranja prispevka podrobneje informirani v jesenskem času. Ministrstvo bo pripravilo tudi triletni program promocije in ga v skladu s pravili o državnih pomočeh skupaj z zakonom o promociji priglasilo Evropski komisiji.
Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov je bil sprejet leta 2011 in omogoča podlago za izvajanje promocije sektorjev mleka, mesa, sadja, zelenjave, oljčnega olja, medu in žita. Predvideva obvezen prispevek za promocijo za celoten sektor (nosilci kmetijskih gospodarstev in živilskopredelovalna podjetja), ki se samostojno odloči za vstop v to promocijo.