Tovornjak vozil brez izpita
V poostrenem nadzoru tovornjakov in avtobusov na gorenjski avtocesti so policisti odkrili tudi voznika, ki je pred nekaj meseci zaradi alkoholiziranosti ostal brez vozniškega dovoljenja.
Jesenice – Tudi gorenjski policisti so se minuli teden pridružili evropski akciji Bus&Truck in poostreno nadzirali tovorna vozila in avtobuse. Namen akcije, ki jo koordinira evropska mreža prometnih policij, je vplivati na voznike, da bodo upoštevali prometne predpise, izboljšati prometno varnost in tudi prispevati k osveščanju javnosti o tej problematiki.
Policisti so pri voznikih tovornjakov in avtobusov na območju celotne Slovenije preverjali kršitve prometnih pravil, predvsem predpisov glede časa trajanja vožnje, obveznih počitkov in odmorov voznikov, manipulacij z zapisovalnimi napravami, tehnične brezhibnosti vozil, pravilnega nalaganja in preobremenjenosti vozil.
Gorenjski policisti so tako pod drobnogled vzeli tovorna vozila na odseku Karavanke–Podtabor, kjer so v nekajurnem nadzoru preverili 14 tovornih vozil in 18 oseb. Šest tovornih vozil so tudi stehtali, a so preobremenjenost ugotovili le v enem primeru. Kot je pojasnil tiskovni predstavnik PU Kranj Bojan Kos, v petih primerih vozniki niso upoštevali prometne signalizacije na mejnem prehodu Karavanke, ki predpisuje obvezno izločanje, en voznik pa ni uporabljal varnostnega pasu. Kot je še dodal Kos, je voznik pred cestninsko postajo na Hrušici prekoračil najvišjo dovoljeno hitrost 60 kilometrov na uro, ko je vozil s hitrostjo 94 kilometrov na uro. Eden od voznikov se je izkazal z neveljavnim vozniškim dovoljenjem, zato so mu tovorno vozilo tudi zasegli. V primeru zasega tovornega vozila je šlo za starejšega voznika, ki je, kot so v postopku ugotovili policisti, zaradi vožnje pod vplivom alkohola pred nekaj meseci ostal brez vozniškega izpita. Kot smo še neuradno izvedeli na terenu, mednarodni promet posebej ne izstopa po kršitvah prometnih predpisov, pogosteje zaznavajo le preobremenjenost vozil pri nekaterih tovorih, kot je recimo les, saj je suh les bistveno lažji od mokrega. Med najbolj problematičnimi ostajajo tudi vozniki kombiniranih vozil, predvsem iz Romunije, saj so njihova vozila pogosto tehnično neustrezna in tudi več kot petkrat preobremenjena.