Cilj je brezpapirno poslovanje
V podjetju Genis so bili pionirji elektronskega poslovanja v gospodarstvu, zdaj želijo v gospodarstvu uvesti celotno brezpapirno poslovanje znotraj organizacij in tudi pri izmenjavi med podjetji.
Kranj – »Ne bi se radi ustavili zgolj pri elektronskih računih, želeli bi, da bi začeli elektronsko izmenjevati tudi vso drugo dokumentacijo v podjetjih, kar bi posledično pomenilo manj papirja ter dodatnega dela s skeniranjem in vnašanjem v sisteme,« sta prihodnje načrte družbe Genis razkrila Janko in Ana Štefančič iz omenjenega podjetja. V zadnjih letih so skrbeli predvsem za izgradnjo in prenovo informacijskih sistemov v državni upravi, ves čas pa so močno prisotni tudi v gospodarstvu, ki se je v zadnjem letu oziroma dveh ponovno prebudilo in jim omogočilo še večji prodor in odprtost za uvedbo tovrstnih rešitev.
V podjetju Genis so med drugim vzpostavili elektronski dokumentni sistem v podjetju Lek. Potem pa se je pojavila priložnost za vzpostavitev državnih registrov in njihovo vzdrževanje, je pojasnila Ana Štefančič in dodala, da so ti registri postali del naših življenjskih dogodkov. Genisovi državotvorni registri med drugim obsegajo matični register, register državljanstev, centralni register prebivalstva, register stalnega prebivalstva in druge temeljne državne informacijske sisteme, med njimi registra biometričnih potnih listov in biometričnih osebnih izkaznic. Za razvoj tako imenovanega pladnja za pridobivanje podatkov, ki se je uporabil pri projektu e-Sociala, so prejeli nagrado Združenih narodov. Z matičnim registrom, ki so ga razvili v podjetju Genis, se naša država uvršča med države z najbolj razvitimi storitvami e-uprave na svetu. Maja je od uvedbe elektronsko vodenega matičnega registra minilo deset let, kar je Slovenija storila kot ena prvih držav na svetu. Za omenjene državne registre jim je pred kratkim družba Oracle, največji svetovni proizvajalec poslovnih informacijskih tehnologij, podelila statuse Oracle Ready, kar potrjuje njihovo visoko tehnološko dovršenost. Genisovi državni registri državnim upravam omogočajo povečanje produktivnosti, odpravo administrativnih ovir ter razvoj prebivalcem in gospodarstvu prijaznih storitev.
V zadnjem času se je znova razcvetelo tudi gospodarstvo in je tudi v podjetjih spet več zanimanja za tovrstne investicije in optimizacijo postopkov. »Ta čas približno šestdeset odstotkov prihodkov ustvarimo pri delu z državno upravo, a nas veseli, da se po letih gospodarske krize ponovno prebujajo tudi v gospodarstvu. Število strank s področja gospodarstva se je povečalo na več kot dvajset velikih, medtem ko jih imamo v državni upravi manj, a gre pri vseh za večje projekte,« je poudarila Ana Štefančič in dodala, da na leto ustvarijo od 2,5 do 2,8 milijona evrov prihodkov. V podjetju je redno zaposlitev našlo trideset ljudi, zlasti na področju marketinga in prodaje pa imajo imajo zaposlene tudi pogodbene sodelavce. Storitve, ki jih ponujajo v njihovem podjetju, z informatizacijo postopkov pripomorejo k optimizaciji poslovnih procesov. »Zahtevni pa smo tudi glede organizacijske sheme oziroma strukture pravic in pooblastil – katere podatke kdo vidi, kdaj in zakaj,« je pojasnila Ana Štefančič in dodala, da je to njihova dodana vrednost.
Medtem ko je elektronsko poslovanje v podjetjih ta čas v večji meri še vedno omejeno predvsem na izdajanje računov, pa bi ga želeli v prihodnje razširiti na celotno dokumentacijo. »E-račune bi želeli razširiti na tako imenovane i-posle. Kreiranje, izmenjava in shranjevanje dokumentov bi v tem primeru potekalo prek 'spletne skupnosti', in ne več prek elektronske pošte,« je še razložil Janko Štefančič.