
Znan je kupec Dela
Časopisno družbo Delo bo Pivovarna Laško prodala idrijski družbi FMR, blagovne znamke Dela revije pa bo kupil Bojan Požar oziroma njegova družba Lanaka Media.
Poslovni voditelji v Portorožu
V Portorožu je v začetku tedna potekalo dvodnevno srečanje poslovnih voditeljev iz držav jugovzhodne Evrope Summit 100, ob poslovnežih pa so se srečali tudi predsedniki držav regije. Na četrtem srečanju, ki je letos prvič potekal v Sloveniji, je razprava tekla o možnih skupnih projektih v šestih najbolj propulzivnih gospodarskih sektorjih: energetiki, turizmu, transportu in infrastrukturi, digitalnemu gospodarstvu, področju hrane in pijače ter na znanju temelječe ekonomije. Pomemben del pogovorov se je nanašal tudi na vpliv prometa na konkurenčnost regije, o čemer je spregovorila tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc. Gostitelj dogodka, predsednik države Borut Pahor je ob tej priložnosti pozdravil prizadevanja poslovne skupnosti za oživitev medsebojnega sodelovanja. Kot je poudaril, ima Slovenija z državami, ki sodelujejo v procesu Brdo, 2,5-krat večjo menjavo kot z Rusijo. Izrazil pa je zaskrbljenost zaradi nekaterih varnostnih in političnih problemov, ki so se pojavili v zadnjem času, kar terja od politike in voditeljev procesa Brdo, da sporočijo EU, da je samo v kontekstu evropske perspektive mogoče dolgoročno urediti vse politične, gospodarske, socialne, verske in druge težave. Pahorjevemu vabilu so se odzvali hrvaška predsednica Kolinda Grabar-Kitarović, črnogorski predsednik Filip Vujanović, makedonski predsednik Gjorgje Ivanov, nista pa prišla srbski in albanski predsednik. Poslovneže je med drugim pozdravil tudi premier Miro Cerar in poudaril, da je prihodnji razvoj regije izjemno pomemben za Slovenijo in slovensko poslovno skupnost, saj je večina slovenskih neposrednih investicij v državah jugovzhodne Evrope.
Gradnja urgence Kolektor Kolingu
Ministrstvo za zdravje ne bo razveljavilo razpisa za gradnjo druge faze diagnostično-terapevtskega servisa (DTS) oz. nove ljubljanske urgence, pač pa bo posel oddalo podjetju Kolektor Koling, je ta teden sporočil direktor direktorata za zdravstveno ekonomiko na ministrstvu Tomaž Glažar, ki napoveduje, da bi bila lahko druga faza končana do januarja 2017. Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc je v torek tudi že podpisala to odločitev. Na razpis za izgradnjo druge faze ljubljanske urgence je prispelo pet ponudb, kot najboljši ponudnik je bilo izbrano podjetje SGP Pomgrad, ki je oddalo drugo najcenejšo ponudbo. Na odločitev se je na Državno razpisno komisijo pritožil najcenejši ponudnik Kolektor Koling, ki je projekt pripravljen izvesti za 17,83 milijona evrov (z DDV 21,76 milijona evrov), ki na razpisu ni bil izbran, ker naj bi bila njegova ponudba pomanjkljiva v delu, ki opredeljuje podizvajalce. Državna revizijska komisija je ugotovila, da je Kolektor Koling oddal ustrezno ponudbo, ker določba glede podizvajalcev ni razlog za izločitev. Na ministrstvu sedaj upajo, da bo čim prej prišlo do podpisa pogodbe s Kolektor Kolingom, morebitna pritožba SGP Pomgrada pa po Glažarjevih besedah ne bi zadržala izvršbe pogodbe med ministrstvom in Kolektor Kolingom. Potekajo pa že priprave za izgradnjo tretje, zadnje faze gradnje ljubljanske urgence, ki bo po trenutnih načrtih stala okoli 34 milijonov evrov, za opremo pa bodo morali odšteti še dodatnih 20 milijonov.
Kupec Dela je družba FMR
Na medijskem področju smo ta teden izvedeli za dva pomembna nakupa. Pivovarna Laško se je tako odločila, da bo časopisno družbo Delo prodala družbi FMR, ki bo za 100-odstotni delež plačala 7,3 milijona evrov. Prodajna pogodba je sklenjena pod več odložnimi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni pred zaključkom transakcije. Pivovarna Laško pričakuje, da bo prodaja zaključena predvidoma v naslednjih mesecih. V FMR zagotavljajo, da bodo nastopali kot dolgoročni lastnik Dela in podpirali razvoj časopisne hiše na strateškem, tehnološkem in kadrovskem področju«. Finančna družba FMR je bila ustanovljena pred 25 leti, njena največja in najuspešnejša dolgoročna finančna naložba pa je multinacionalka Kolektor Group. Časnik Finance pa je pred dnevi razkril, da bo NKBM 44 blagovnih znamk propadle družbe Delo revije (med njimi tudi Lady, Jana in Stop) prodala Bojanu Požarju oz. njegovi družbi Lanaka Media. Prevzel naj bi jih 31. avgusta. Višina kupnine ni znana, ocenjuje pa se, da se vrti okoli štirih milijonov evrov. Kje bo Požar dobil potreben denar, prav tako ni znano, razkril je le, da bo nakup financiral pretežno s posojilom ene od slovenskih bank, sam pa bo prispeval 20 odstotkov kupnine, zastavil bo tudi nekatere svoje nepremičnine. Napovedal je še, da bo zadržal portfelj šestih edicij in jih povezal s portalom pozareport, vse druge znamke pa bo dal v podnajem.