
Prijazni do družin
Na mednarodni dan družin je 41 podjetij in organizacij prejelo certifikate Družini prijazno podjetje, med njimi tudi jeseniška bolnišnica ter domova starejših v Tržiču in Domžalah.
Ljubljana – V petek, na mednarodni dan družin, je Ekvilib inštitut skupaj z Ministrstvom za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti na Gospodarski zbornici Slovenije podelil certifikate Družini prijazno podjetje, ki prejemnike zavezujejo k sprejemu ukrepov za izboljšanje usklajevanja poklicnega in družinskega življenja zaposlenih. Polne certifikate je prejelo 21 podjetij in organizacij, ki so se v postopek certificiranja vključila v letu 2010 in 2011 ter so v tem času dokazala, da so upravičena do njih, osnovne certifikate pa so podelili dvajsetim novim podjetjem, ki so se v projekt vključila lani oz. letos.
V projekt se je od leta 2006 vključilo že prek 240 podjetij in organizacij z okoli 80 tisoč zaposlenimi. Za temi številkami se skrivata zadovoljstvo zaposlenih in razumevanje nadrejenih, da je poleg službe tudi zasebno življenje, ki je prav tako ali še bolj pomembno, je poudaril vodja certificiranja in direktor Ekvilib Inštituta Aleš Kranjc Kušlan. Državni sekretar na ministrstvu Peter Pogačar je dejal, da je usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja eden najpomembnejših pogojev za enakost spolov v družbi, tudi na trgu dela. Omogočanje ravnovesja med delom in družino pa ni pomembno le za kvaliteto življenja posameznikov, ampak tudi za delovanje organizacij, ki v zameno dobijo učinkovite, predane in zadovoljne sodelavce, je še poudaril.
Med prejemniki polnega certifikata je tudi Splošna bolnišnica Jesenice s 635 zaposlenimi. K izboljšanju njihovega zadovoljstva po besedah pomočnika direktorja za finančno-računovodsko področje Branka Matjašca, ki je na petkovi slovesnosti prevzel certifikat, prispeva tudi petnajst ukrepov, uvedenih v sklopu projekta Družini prijazno podjetje. Med njimi so otroški časovni bonus, ki staršem prinaša prost dan ob vstopu otroka v šolo in uvajanju v vrtec, skrajšan delovni čas zaradi družinskih obveznosti, dodatni dnevi odsotnosti z nadomestilom plače zaradi izrednih družinskih razlogov, ukrepi za varovanje zdravja, obdaritev novorojencev in otrok, vključitev tematike usklajevanja poklicnega in družinskega življenja v letne razgovore, psihološko svetovanje in pomoč ...
»Tudi sama imam štiri otroke in se zavedam pomena družine in uspešnega usklajevanja zasebnega in službenega življenja,« pa pravi Anamarija Kejžar, direktorica Doma Petra Uzarja Tržič, kjer so prejeli osnovni certifikat. V domu s 180 stanovalci je 96 zaposlenih. »Mnogi od njih delajo celo šest ali sedem dni na teden, zato je dobro usklajevanje družinskih in službenih obveznosti še toliko bolj pomembno. V teh časih ni veliko ukrepov, ki bi jih vodstvo lahko ponudilo zaposlenim, obstajajo pa, in tiste je vredno izkoristiti. Verjamem, da je sodelovanje v projektu korak naprej k povečanju njihovega zadovoljstva. Uvajamo štirinajst ukrepov, mnogi so naravnani tako, da smo lahko z otroki, ko si želimo.« To bodo med drugim omogočili tudi v Domu upokojencev Domžale, prav tako prejemniku osnovnega certifikata. »Glede na to, da skrbimo za druge, se mi zdi pomembno, da poskrbimo tudi za naših sto zaposlenih,« je dejala direktorica Nataša Zalokar.