Veliko vlagajo v izobraževanje
Med malimi in srednjimi podjetji, ki jim je uspelo pridobiti nepovratna sredstva iz programa Evropske unije za raziskave in inovacije Obzorje 2020, je tudi poljansko podjetje Polycom.
Poljane – Evropska komisija je na dopolnjen seznam podjetij, ki bodo prejela nepovratna sredstva za raziskave in inovacije iz programa Obzorje 2020, uvrstila 94 malih in srednjih podjetij iz 19 držav. Ta denar bodo izbrana podjetja lahko namenila za inovativne dejavnosti in pripravo poslovnih načrtov. Med njimi je tudi podjetje Polycom, ki bo imelo možnost pridobiti pol milijona evrov za razvoj novega izdelka, celoten projekt pa bo po besedah direktorja družbe Iztoka Stanonika vreden okrog sedemsto tisoč evrov.
Konkretno o izdelku, ki ga razvijajo, še ne želijo govoriti. Podrobneje naj bi ga predstavili ob podpisu pogodbe v juniju. »Izdelek razvijamo za znanega kupca s področja avtomobilske industrije, a bo kljub temu univerzalen in ga bo z manjšimi modifikacijami mogoče vgraditi v več modelov avtomobilov,« je razložil Stanonik in dodal, da gre za izdelek, ki ga ni treba dodatno obdelovati, saj je zgolj iz enega dela, medtem ko je bil prej sestavljen iz treh delov. Predvsem je pomembno, da bodo z novim izdelkom stroške znižali za tretjino, ker je izdelek po novem lažji, pa bo to prispevalo tudi k manjši porabi goriva in znižanju količine izpustov ogljikovega dioksida. Pri njegovi izdelavi uporabljajo razgradljive materiale.
Kot je poudaril Stanonik, v družbi tudi sicer veliko vlagajo v izobraževanje, za kar na leto namenijo okrog dvesto petdeset tisoč evrov. Njihova glavna dejavnost je predelava plastičnih mas in izdelava zahtevnih orodij za brizganje. Veliko pozornost namenjajo tudi razvoju kadrov in število zaposlenih je do leta 2008, ko so imeli 113 zaposlenih, skoraj ves čas naraščalo. Ta trend je nekoliko zaustavila gospodarska kriza, a se je v zadnjih letih znova obrnil navzgor in ta čas zaposlujejo 192 ljudi, do konca leta pa naj bi po Stanonikovih besedah imeli že več kot dvesto zaposlenih. Prihodke od prodaje so s predlanskih 17,8 milijona evrov lani povečali na 21,5 milijona evrov, letošnji cilj pa je 24,5 milijona evrov. Večino prihodkov, več kot 75 odstotkov, ustvarijo v avtomobilski industriji, manjši del pa še v elektroindustriji in na področju malih gospodinjskih aparatov. »Skrivnost« njihovega uspeha je po Stanonikovih besedah v lastnem razvoju in močno razviti prodaji po vsem svetu. Največ kupcev sicer prihaja iz Evrope, veliko pa izvažajo tudi v Mehiko in ZDA ter na Kitajsko in v Korejo.