Deponija Kovor še aktualna
Tržiški občinski svetniki želijo odgovor, kaj bo z deponijo Kovor po letu 2015.
Tržič – Konec letošnjega leta naj bi zaprli deponijo odpadkov v Kovorju. Direktor Komunale Tržič Sebastijan Zupanc je občinskim svetnikom pojasnil, da je bila odločitev o zaprtju sklep občinskih svetnikov prejšnjega mandata in da je na to pomembno vplivala tudi Civilna iniciativa Kovor. »Od države bomo dovoljenje za nadaljnje obratovanje do zapolnitve kapacitet na deponiji težko dobili, lahko pa poskusimo,« je dodal Zupanc, saj je aktualne svetnike zanimalo tudi to, ali se bo potem odvoz odpadkov za gospodinjstva v tržiški občini podražil. Janeza Megliča je zanimalo še, kam se namenja denar od prevzema komunalnih odpadkov iz drugih občin. »Od začetka leta 2011 do konca leta 2014 smo prejeli približno 5,5 milijona evrov prihodka iz drugih občin. Od tega smo Krajevni skupnosti Kovor plačali 613 tisoč evrov odškodnine, 673 tisoč evrov nas je stala okoljska taksa, ki se je stekla v občinski proračun in bo šla nazaj za sanacijo deponije. Skoraj 47 tisoč evrov smo v letu 2011 plačali občini za najem infrastrukture. Leta 2011 smo kupili zabojnike za biološke odpadke, kompostnike in zabojnike za embalažo za vsa gospodinjstva in za to namenili 170 tisoč evrov. Za stroške odlaganja na deponiji smo namenili 713 tisoč evrov. Približno 3,2 milijona evrov smo dali za namen finančnega jamstva za sanacijo deponije po njenem zaprtju, kar je naša zakonska obveza. Cena zbiranja in odvoza odpadkov bo po zaprtju deponije ostala enaka, cena odlaganja pa se bo po letu 2015 podražila ob predpostavki, da deponija ne bo več obratovala. Štiričlanska družina v tem trenutku plačuje 16,23 evra na mesec, po letu 2015 bo predvidoma plačevala 19,25 evra na mesec,« je razložil Sebastijan Zupanc. Poudaril je še, da se je nakup zabojnikov za gospodinjstva, ki so zabojnike prejela brezplačno, izkazal za dobro odločitev, saj so v tržiški občini lansko leto ločeno zbrali kar 65 odstotkov odpadkov. »Več kot ločimo odpadkov, manj bomo plačevali za predelavo. Kolektivno bomo s tem zmanjšali stroške,« je še poudaril direktor komunalnega podjetja. Svetnik Klemen Belhar je predlagal, naj to vsebino zaradi njene obširnosti občinska uprava uvrsti na eno od naslednjih sej kot samostojno točko dnevnega reda.