Približuje se spomladansko preobuvanje vozil.

Bliža se petnajsti marec

Dan, ko moramo »preobuti« svoje avtomobile.

Kranj – Prihaja datum, ko na naših avtomobilih ne bo nujno in zakonsko treba imeti zimskih gum.

Se nam pri avtomobilskih pnevmatikah splača varčevati na račun lastne varnosti, se sprašujejo tudi v Zvezi potrošnikov Slovenije. Odgovor je sicer kategoričen 'ne', vendar med vozniki še vedno prevladuje mnenje, da je pnevmatika z oznako M&S dobra tako za zimo kot pomlad, poletje in jesen. Vemo, da to ne drži, ampak to ne bo naša današnja tema, temveč bomo objavili nasvet Zveze potrošnikov Slovenije, ki razlaga, na kaj je treba biti pozoren pri nakupu pnevmatik.

1. Upoštevajte rezultate primerjalnih potrošniških testiranj. Kako pomembna je dobra pnevmatika, nazorno pokažeta že dva podatka: pri zavorni poti med najboljšo in najslabšo so na testu pri manjših pnevmatikah zabeležili razliko več kot 14 metrov, pri splavanju lahko z najboljšo večjo pnevmatiko v 7 mm globoko lužo zapeljete s hitrostjo več kot 83 km/h, pa se bo še držala površine ceste, medtem ko boste z najslabšo stik s površino izgubili že pri hitrosti manj kot 71,4 km/h.

2. Izbira pravega modela naj bo premišljena in naj sledi tako skupni oceni kot oceni po posameznih kriterijih – nekomu je denimo pomembneje, da je izbrana pnevmatika dobra na mokri cesti, a ima hkrati manjšo obrabo, spet drugi, ki se manj vozi, pa je lahko zadovoljen že s pnevmatiko, ki ima dobre lastnosti na suhem in mokrem, a je cenejša – pa čeprav ima večjo obrabo.

3. Primerjalni testi potrošniških organizacij so kljub nalepki še vedno dragocena pomoč pri izbiri najbolj optimalnih pnevmatik. Ne pozabite, da pnevmatike predstavljajo edini stik vozila s cesto, zato so pomembne vse njihove lastnosti, ki jih ocenjujemo na različnih podlagah – pri letnih pnevmatikah na mokri in suhi.

4. Povprečne in slabe pnevmatike imajo še vedno največ težav na mokri cesti. Od dobrih se razlikujejo po številnih kriteriji: težave pri splavanju prečno (torej med vožnjo v ovinek), držanje smeri na mokrem krogu, oprijem med zaviranjem (daljša zavorna poti) in podobno. Takšnim pnevmatikam se na svojem avtomobilu v prid večji varnosti izognite, izbira med pnevmatikami, ki takšnih težav nimajo, je velika.

5. V toplejših, predvsem pa vročih dneh je vožnja z zimskimi pnevmatikami bistveno manj varna. Zakon sicer ne predpisuje obvezne uporabe letnih pnevmatik, a zmes gume v zimskih pnevmatikah je prilagojena hladnejšim razmeram in se zato slabše izkaže na vročem asfaltu. Pnevmatika postane mehka, kar zmanjšuje oprijem v zavojih in med zaviranjem, hkrati pa se bistveno poveča njena obraba. Ponovno poudarjamo: tako kot za poletne sprehode ne obujemo toplih zimskih čevljev, tudi za »obutev« na avtomobilu velja, naj bo prilagojena letnemu času. Pred nakupom preverite, kdaj je bila pnevmatika izdelana (štiri številke za oznako DOT, prvi dve pomenita teden v letu, zadnji dve pa leto).

6. Tudi pnevmatike so lahko prestare. Preden pridejo pnevmatike do kupca, so v skladiščih že nekaj mesecev, kar ni nič nenavadnega ali slabega. Lahko pa se zgodi, da boste kje (ne nujno v zakotni trgovini) našli nove pnevmatike, ki so bile izdelane že pred nekaj leti. Pri teh se lahko zgodi, da so zaradi napačnega skladiščenja izgubile lastnosti, ki so jih imele ob izdelavi. Povsem jasno je, da se guma, glavni material za izdelavo pnevmatik, stara, z leti postaja trša. Predlagamo vam, da ne kupujete pnevmatik, starejših od poldrugega leta, in jih zamenjate, ko so stare več kot šest let, pa čeprav je profil morda še dovolj globok.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 10. julij 2014 / 14:23

Prvi pri uvajanju e-Calla

Slovenija bo med prvimi državami EU, če ne že prva, ki bo uvedla sistem za samodejne klice na pomoč s pomočjo komunikacijske tehnologije v vozilu.

Objavljeno na isti dan


Kronika / četrtek, 29. september 2011 / 07:00

Dodatna varnost za poštarje

Po dveh zaporednih ropih poštarjev med raznašanjem pokojnin v juliju in avgustu so na pošti poskrbeli za dodatne varnostne ukrepe.

GG Plus / četrtek, 29. september 2011 / 07:00

Z mislimi na novo pomlad

Dolgo, vroče poletje se je končalo s prvim dežjem in tudi rastline so si oddahnile od vročine. Grmovnice in prenekatere trajnice na vrtu so bile že pošteno izsušene in tudi redno zalivanje je pomagalo...

GG Plus / četrtek, 29. september 2011 / 07:00

V Pariz, na potep

Kaj početi v Parizu, če ga obiščeš z družino, s tričlansko ekipo, v kateri bo najmlajši član na dan vrnitve dopolnil šele tri leta? V Louvre in druge velehrame kulture ti ne kaže, na nočni Pigalle tud...

Slovenija / četrtek, 29. september 2011 / 07:00

Tek in hoja za upanje

Ljubljana – Slovensko združenje za boj proti raku dojk Europa Donna Slovenija je v soboto že osmo leto zapored organiziralo dogodek Tek in hoja za upanje. Pred Halo Tivoli se je zbralo več...

Škofja Loka / četrtek, 29. september 2011 / 07:00

Dobili dva prikazovalnika hitrosti

Škofja Loka - Ob tednu mobilnosti so v Škofji Loki namestili dva prikazovalnika hitrosti. Ob akciji Potujmo varno – naj hitrost ne ubija, ki so jo pripravili za dijake škofjelošk...