S posodobitvijo boljši zrak
Glavni direktor Tomaž Lanišek in Matjaž Ljubec, direktor tovarne Knauf Insulation v Škofji Loki, sta krajane Trate seznanila z najnovejšo investicijo, ki bo izboljšala tehnologijo in zaradi novega energenta tudi zrak na tem območju. Prebivalci Trate in drugih vasi v vplivnem območju tovarne pa so spregovorili o hrupu, izpustih, smradu, prometnih obremenitvah ...
Škofja Loka – V tem slovenskem podjetju v nemški lasti, ki le na območju Škofje Loke zaposluje 430 ljudi, bodo posodobili najbolj zastarelo linijo 2, staro 27 let. Izboljšali bodo filtriranje, s sedanjega koksa pa prešli na nov energent plin, kar bo po napovedih glavnega direktorja Tomaža Laniška znižalo izpuste SO2 za 70, CO2 pa za 40 odstotkov. Ne gre za povečevanje proizvodnje, temveč za izboljšanje tehnologije, kar je divizija Knauf že uspešno naredila v svoji tovarni v Turčiji, enako pa nameravajo tudi v Nemčiji. V Škofji Loki ne želijo, da bi jih Nemci pri tem prehiteli, ker imajo ti možnost hitreje priti do gradbenega dovoljenja. Vlogo za gradbeno dovoljenje ima Knauf na škofjeloški upravni enoti vloženo od decembra in nanj še čaka, poleg tega pa so za poseg potrebovali tudi okoljevarstveno dovoljenje.
Tomaž Lanišek je poudaril pomen te 25 milijonov evrov vredne investicije tako za podjetje, ki bo lahko proizvajalo kakovostnejše izdelke, kot tudi za zaposlene in okoliške prebivalce, saj se bodo s tem občutneje izboljšali njihovi delovni in bivalni pogoji. Že sedaj skrbijo, da so emisije v zrak znotraj mejnih vrednosti, ob izboljšanju tehnologije pa se bodo po napovedih zmanjšale za polovico. Kljub tem napovedim so udeleženci srečanja, ki ga je minuli teden z vodstvom Knaufa pripravila Krajevna skupnost Trata, izražali nezaupanje in nizali probleme v zvezi z obremenitvami zaradi industrije na Trati. Tako denimo menijo, da bi se s povezavo izpuhov v dimnik zrak v okolici izboljšal, na kar so dobili odgovor, da so to že deloma zagotovili z lanskim povišanjem dimnika. Od takrat pa okolica zaznava močnejši hrup, so potožili občani. Vodstvo Knaufa zatrjuje, da je tudi ta znotraj mejnih vrednosti, prebivalci pa so ob tem podvomili v lokacije merilnih mest, pa naj gre za hrup ali smrad iz tovarne. Krajan iz Virmaš je dejal, da sta dim in smrad močnejša ob koncih tedna in praznikih, a Tomaž Lanišek pravi, da to ne more držati, saj njihova proizvodnja poteka 24 ur dnevno in sedem dni tedensko, prav tako zavrača očitke, da bi ob koncih tedna izklapljali filtre, saj bi to škodovalo kakovosti izdelkov. Več pripomb krajanov se je nanašalo na prometno problematiko, od tovornega prometa, kjer je dnevni transport od 60 do 80 tovornjakov, do parkiranja vozil zaposlenih na dvoriščih domačinov, zaradi obremenitev jih skrbi tudi prometna varnost. Zanimalo jih je tudi, kje bo potekal tovorni promet potem, ko bodo zanj zaprli železniški prehod. Župan Miha Ješe jim je povedal, da poteka gradnja južne dovozne ceste, ki bo industrijsko cono na Trati povezala z regionalno cesto Škofja Loka–Ljubljana. Knaufovo investicijo pa je župan označil kot dobrodošlo, tudi zaradi zmanjšanja emisij, kar bo izboljšalo zrak v tem delu občine, pričakujejo pa tudi izboljšave glede hrupa in postavitev zelenih pregrad za omilitev vplivov na tem območju.