Drugačna matematika, kemija, fizika …
Po novem bodo tudi zasebne osnovne šole enako kot javne v celoti financirane od države. Ampak programske razlike med njimi vendarle so.
Po mnenju ustavnega sodišča je šlo doslej za diskriminatorno situacijo glede financiranja obveznega programa, ki ga predpisuje država in ki je v vseh šolah enak. Medtem ko se javnost v glavnem ukvarja s tem, ali je to prav ali ne, smo se v naši redakciji nekoliko pozabavali s tem, po kako »enakem« obveznem programu delujejo v posameznih osnovnih šolah in kakšne programe prijavljajo nove zasebne šole, ki se že prijavljajo na ustreznem ministrstvu.
Poglejmo matematiko: v običajni osnovni šoli za pet tisoč ljudi potrebujemo pet tisoč rib, ob predpostavki, da bo vsak pojedel eno ribo (glej fotografijo). V krščanski osnovni šoli na podlagi biblijske zgodbe, kako je Jezus nahranil pet tisoč ljudi, izvemo, da je to mogoče z le nekaj ribami, ki jih lahko preštejemo na prste ene roke. V zasebni veganski osnovni šoli (ki je tudi med novo prijavljenimi zasebnimi šolami) bodo prešteli ljudi in ribe dali samo tistim, ki so nekako polovični vegani z ribo, drugi tako ali tako ne smejo jesti rib. V osnovni komunistični šoli bi zadrego hitro rešili z nekaj retuše in bi bilo ljudi takoj manj. Gorenjska matematika bi bila takale: ribe itak ne jem, bom raje počakal na tenstan krompir in zrezek.
Kaj pa kemija. Jezus je v Kani Galilejski iz vode delal vino, ker ga je pač zmanjkalo in je vzdušje na ohceti začelo nekoliko padati. V siceršnjih osnovnih šolah ga ni učitelja kemije, ki bi iz vode znal narediti recimo cviček, ma kaj teran. V komunistični šoli bi učitelji iz vode seveda znali narediti vino (samo rdeče), saj si otroci sploh ne bi upali ugovarjati. Tudi kemiki v veganskih šolah znajo iz vode delati vino – s tistimi posebnimi oreščki …
In fizika. V krščanski šoli je povsem jasno, da je moč hoditi po vodi. Tudi Jezus je. V običajnih šolah tega otrokom ne predlagajo, razen če ti niso v kopalkah. Sila teže preprosto vztraja, da smo pri poskusih hoje po vodi vedno tudi mokri. Komunistične šole učijo, da je moč ljudi popeljati preko vode, žejne kakopak.
Razlike so tudi v telesni vzgoji, glasbenem pouku, biologiji, pri gospodinjstvu, geografiji …