Samosvoj mojster figure
V avli kranjske Območne enote Zavarovalnice Triglav je na ogled razstava slik akademskega slikarja Franca Vozlja. Ta čas zagotovo eden najbolj izstopajočih slovenskih figuralikov se predstavlja z akti in tihožitji, po katerih je tudi sicer najbolj prepoznaven.
Kranj – Četrtkovo odprtje slikarske razstave v avli Zavarovalnice Triglav je ob dobrem obisku minilo v vedrem vzdušju, ki so ga v največji meri spodbudila razstavljena dela enega najbolj prepoznavnih figuralikov na Slovenskem ta čas, akademskega slikarja Franca Vozlja. Zavarovalnica sodi med redka podjetja oziroma družbe, ki v teh časih na ta način še posvečajo pozornost likovni umetnosti ter hkrati vseskozi vzdržujejo visok kvalitetni nivo razstavljavcev. Običajno pripravijo eno razstavo v pomladanskem času, drugo pa jeseni ob prelomu leta. Franc Vozelj je pred enajstimi leti na Triglavu sicer že razstavljal, tokrat pa se predstavlja predvsem z deli zadnjega obdobja. »Nimam rad ponavljanj ali pa razstavljanj serij, v katerih je ena slika v več različicah, zato sem se tudi tokrat odločil za kar se da raznoliko postavitev. Vselej poskušam pri vsaki sliki biti čim bolj inovativen. Pri tem sem še vedno jaz, v svoji likovni govorici prepoznaven, hkrati pa vselej iščem nek nov izziv, nov likovni problem. Če veliko delaš, se ti problemi kažejo vedno znova in pri njihovem razreševanju prihajaš do temu primernih rezultatov,« je povedal Franc Vozelj in dodal, da je večino tokrat razstavljenih slik ustvaril letos.
Da je bila pri Vozlju figuralna likovna vsebina zmeraj prežeta z odsevi časa, ki mu pripadamo. »Obrazi figur, ki so se izmikali našemu pogledu, in razstavljanje človeškega telesa ter hkratno sestavljanje novih kompozicij iz kosti, tkiva in drugih telesnih segmentov, so kljub slikarski virtuoznosti in premišljenim barvnim skladjem govorili o slikarjevi občutljivosti za razosebljenosti in druge stiske posameznika ter celo nasilje kot enega vodilnih znakov aktualnega družbenega dogajanja,« je ob razstavi povedal ddr. Damir Globočnik. Njegovi akti so obrnjeni v stran, svoj pogled zakrivajo pred našimi pogledi, v prostor so postavljeni v neobičajnih položajih. Ob tem njegova dela odlikuje tudi razgibano barvno okolje, ki celotno likovno kompozicijo približuje abstraktnemu. Prav taka so tudi njegova tihožitja, pri katerih v likovni teoriji sicer običajno velja, da je na njih upodobljena natura morta (mrtva narava). Vozljeva tihožitja so drugačna, samosvoja, venomer nekako na poti k abstraktnemu, a kljub temu s prepoznavnimi elementi, cvetjem, šopki, steklenicami in drugimi barvnimi oblikami, ki nam jih avtor ponuja v razkrivanje. S prevladujočimi rdečerjavimi toni so tihožitja topla, prijetna in enkratna. Lahko bi rekli avtorjeva posebnost.
»Vesel sem, da lahko razstavljam v razstavišču, kot je poslovna stavba, še posebno če gre za podjetja, ki imajo občutek za to ter pri postavitvi razstave nudijo tudi vso potrebno podporo. Nimam predsodkov, da bi morale biti likovne razstave vselej v posvečenem prostoru galerij. Le postavitev je treba prilagoditi razstavišču,« je še dodal Vozelj, ki je prepričan, da tako lahko njegova dela vidi tudi publika, ki sicer mogoče ne hodi v galerije. Da je to prava pot, če želimo ljudem približati umetnost, je še povedal Vozelj. Razstava bo na ogled do 15. januarja.