Spomin na Škofjeloški pasijon
Ob ponovni uprizoritvi Škofjeloškega pasijona 2015 bodo obiskovalcem ponudili tudi pasijonske spominke. Izbrali jih bodo na razpisu, ki se bo končal januarja prihodnje leto, minuli teden pa so za pripravo spominkov pripravili brezplačno delavnico.
Škofja Loka – »Cilj razpisa je obiskovalcem Škofjeloškega pasijona ponuditi tudi kakovostne spominke, ki bodo gledalcem ohranili spomin nanj in na Škofjo Loko vse do leta 2021, ko bo ob tristoti obletnici nastanka Romualdovega pasijona ponovna uprizoritev,« je povedal vodja projekta Matej Mohorič Peternelj. Brezplačne delavnice se je udeležilo 25 ljudi, ki so prisluhnili etnologu dr. Janezu Bogataju ter Mojci Šifrer Bulovec iz Loškega muzeja in Mojci Ferle iz Mestnega muzeja Ljubljana.
Janez Bogataj je ponudil udeležencem sistematičen pregled o spominkih in skušal odpreti vsa temeljna vprašanja, ki si jih mora postaviti vsak izdelovalec spominka, od ideje do realizacije in do tega, kakšne tržne poti bo ubral, da bo spominek dosegel določene ciljne skupine. »Na delavnici so udeleženci izrazili zahtevo po zelo dobrem trženjskem modelu, ki očitno še ni povsem razdelan. Dali so več pripomb glede lokacije stojnic, informacij obiskovalcem, razmišljali o možnosti popustov oziroma tako imenovanih ekonomskih paketih,« je o odzivu na delavnici dejal Bogataj. O spominkih, ki so nastali pri prejšnjih pasijonih, pa je izpostavil naslednja opažanja: »Razmeroma malo je bilo res izvirnih, preprostih in uporabnih izdelkov in dosti šibka idejna izhodišča, premalo tudi komunikacije s kolegi iz muzejev, kjer hranijo izdelke iz časa nastanka Škofjeloškega pasijona. Potreben je tudi premislek, kjer bodo v prihodnje postavljene stojnice s spominki, da bodo dosegle pričakovan učinek.«
Stojnice s spominki in kulinariko naj bi predvidoma stale na obnovljenem Cankarjevem trgu. Slušatelje delavnice je zanimalo tudi, kako bo s prodajo spominkov potem, ko bo Škofjeloški pasijon izzvenel. Bodo naprodaj v poslovalnici turističnega društva, morda rokodelskega centra, bo ohranjena pasijonska pisarna in v njej tudi ponudba pasijonskih spominkov? Jih bodo prodajali zgolj ob prireditvah, ki v postno-velikonočnem času vsako leto do prihodnje uprizoritve vzdržujejo »pasijonsko kondicijo«, ali tudi v visoki turistični sezoni? Tisti, ki so s spominki že sodelovali ob dosedanjih pasijonih, vedo, koliko je vloženega truda, zato zanje želijo trajnejše zagotovilo.