Prihod v cinefilski raj
Jutri se začenja 25. ljubljanski filmski festival – LIFFe, ki bo do 23. novembra na ogled ponudil sto filmov raznovrstnih žanrov, pestra filmska ponudba pa bo tudi tokrat obogatena s spremljevalnim sporedom, družabnim programom ter mnogimi gosti.
Največji filmski festival pri nas – vsako leto pritegne več kot petdeset tisoč obiskovalcev – vsebinsko ohranja preizkušeno formulo s kombinacijo predpremiernih projekcij filmov, ekstravaganc svetovnih kinematografij, prestižnih festivalskih zmagovalcev, opusov izbranih režiserjev (tokrat Alekseja Germana in Rubena Ostlunda) ter retrospektivnih klasik, ki jih je vedno v užitek videti na velikem platnu (Čarovnik iz Oza, Lawrence Arabski, Francoska zveza ter skoraj osemurni (!) Satantango). Festival bo odprla francoska klasika Playtime, v sekciji Perspektive izstopajo srhljivo popotovanje Lahko noč, mamica v produkciji avstrijskega avtorja Ulricha Siedla – kot bonus bo na ogled njegov dokumentarec V kleti; Ritem norosti, sicer glasbena senzacija festivala Sundance, ter klavstrofobična hrvaška vojna izštevanka Številka 55. Predpremiere ponujajo vpogled v dan glasbenika Nicka Cava (20.000 dni na Zemlji), poskus povratka odpisanega igralca (Birdman), skandinavsko črno kriminalko Amaterji, odličen film Bennetta Millerja Foxcatcher, najnovejšo Cronenbergovo mojstrovino Pot k zvezdam, biografska filma slikarja Josepha Turnerja in režiserja Piera Paola Pasolinija, pozornost pa bosta pritegnila tudi švedska Višja sila ter turško Zimsko spanje (zmagovalec Cannesa). Posledice sodobnega globalnega kapitalističnega izkoriščanja briljantno povzame dokumentarec Prihajamo v miru režiserja Huberta Sauperja, ki je pred leti že navduševal z Darwinovo nočno moro, Najbolj iskani človek je vedno genialni Philip Seymour Hoffman v svoji poslednji vlogi, Težko je biti Bog pa je epska ekstravaganca, posneta po kultnem 'sci-fi' romanu bratov Strugacki. Za žanrske sladokusce velja omeniti še južnokorejski Naporen dan ter izraelske Velike, zlobne volkove, ki so pri srcu Quentinu Tarantinu. Domače barve zastopa najnovejši film režiserja Marka Naberšnika (prej Petelinji zajtrk) Gozdovi so še vedno zeleni, ki se ukvarja z letos aktualno tematiko prve svetovne vojne. Najboljšega čaka nagrada vodomec.