DHL se je predstavil evropskim medijem
Trideset novinarjev iz sedemindvajsetih evropskih držav je obiskalo angleško letališče East Midlands, kjer ima DHL svoj drugi največji logistični center v Evropi.
Nottingham, Anglija – Od 9. do 11. oktobra sem bil kot edini novinar iz Slovenije povabljen na DHL Media Tour, ki se je odvijal v mestu Nottingham v Angliji.
Namen vabila je bil evropskim novinarjem pokazati svoj drugi največji logistični center, ki ima sedež na letališču East Midlands. DHL deluje v več kot 220 državah in ozemljih po vsem svetu, zaradi česar je najbolj mednarodno podjetje na svetu. Z več kot 315.000 zaposlenimi ponujajo rešitve za skoraj neskončno število logističnih potreb. DHL je del vodilnega svetovnega logističnega koncerna Deutsche Post DHL, sestavljajo ga tri podjetniška področja: DHL Express, DHL Global Forwarding, Freight (tovori) in DHL Supply Chain (oskrbovalna veriga). Njihov svetovni tržni delež na področju logistike in pošte je 40 %, za primerjavo: na drugem mestu je FEDEX s 25 %. Po celem svetu v povprečju vsak dan leti 2.410 DHL-ovih tovornih letal!
Prvi dan je bil namenjen štiriurnem ogledu logističnega centra na letališču. Prikazali in pokazali so nam celotni logistični proces od prihoda pošte do odhoda. Z eno besedo bi to lahko opisal kot DHL »mravljišče«, sedemsto petdeset zaposlenih na 174.000 kvadratnih metrih, od tega je 40.000 kvadratnih metrov skladišč in sortirnic. Na uro presortirajo 45.000 paketov, 32.000 pisem, 1.100 ton pošiljk pretovorijo vsak dan, naložijo 450 tovornjakov, v enem delovniku prileti in odleti 24 tovornih rumeno-rdečih letal DHL ... Presežniki, o katerih se nam pred prihodom niti sanjalo ni, da kaj podobnega obstaja na tem svetu. Ni ga bilo novinarja, ki bi ne z »odprtimi usti« spremljal tega logističnega procesa, ki je na meji med perfekcijo in totalnim kaosom. Pa vendar se niti ena pošiljka ne izgubi za več kot dvajset minut, nikoli! Njihov osnovni cilj je nam poenostaviti življenje. Čeprav ko vidiš vsa tista prihajajoča in odhajajoča letala, polna pošiljk, vse tiste natovorjene tovornjake, neskončno dolge sortirnice, varnostne službe, se vprašaš, ali gre pri vsem skupaj res za poenostavljanje ali spet za popoln kaos. Nobena fotografija ali posnetek ne moreta prikazati tega »mravljišča«, še najbližje dejanskemu prikazu dogajanja »navadnega« delovnika je petminutni filmček, ki je videti, kot bi bil ves posnet s hitrim vrtenjem posnetka naprej.
Drugi dan je bil namenjen predavanjem, kjer smo sodelovali tudi novinarji, ki smo morali pojasniti delovanje DHL na področjih držav, iz katerih prihajamo. DHL je v Sloveniji največji ponudnik ekspresnih mednarodnih storitev, je strokovnjak za cestne prevoze tovora z največjo cestno mrežo v Evropi in specialist za cestni prevoz do Bližnjega vzhoda, je slovenski tržni vodja v zračnem tovoru, ponuja storitve FCL (polni naklad) in LCL (delni naklad) preko oceana, zagotavlja zračni prevoz tovora brez omejitev v teži ali velikosti, je prvi ekspresni integrator v Sloveniji, je tržni vodja v mednarodnih ekspresnih storitvah s 50-odstotnim tržnim deležem, pred petimi leti je DHL odprl nov DHL-terminal na letališču Jožeta Pučnika na Brniku za operacije Express, DHL je prvi ponudnik ekspresnih storitev, ki je novembra 2008 od Carinskega urada RS prejel status pooblaščenega gospodarskega subjekta (Authorised Operater Status) za hitrejše carinske postopke. Vsa ta dejstva govorijo o tem, da so tudi na tako majhnem trgu, kot je Slovenija, s tako velikim številom ponudnikov iz iste branže še bolj zavezani k kvaliteti. To je bila tudi glavna tema predavanj, ki jih je vodila šesterica vodilnih managerjev iz DHL iz Velike Britanije. Dirka za izvoz, ne samo prevoz, je bila podtema, ki je govorila o tem, kdaj in kako bo DHL dokončno obvladoval logistiko v najmanjših in največjih državah sveta. Po videnem sodeč in po statistiki, ki kaže iz leta v leto bolje, ni daleč leto, ko bomo govorili o DHL-svetu. To pomeni, da bodo že v kratkem obdobju, predvidoma hitro po koncu »vojne krize« med Ukrajino in Rusijo, presegli 50-odstotni svetovni tržni delež.