Podvojili število zaposlenih, potrojili proizvodnjo
Loške mesnine so v četrtek v Bohinju slavnostno odprle prenovljeni obrat Mesnin Bohinja, kjer po letih velikih težav optimistično zrejo v prihodnost.
Bohinjska Bistrica – »Dve leti je trajalo. Investicijo pojmujemo kot del paketa, saj je šlo za ponovno vzpostavitev delovanja podjetja Mesnine Bohinja z ureditvijo lastništva, poplačilom upnikov, delavcev ... To je bil prvi napornejši del, saj ni bilo na zunaj kaj pokazati. Ko smo začeli prenovo objekta, se je to vsaj videlo,« je dejal Mitja Vodnjov, direktor Loških mesnin, ki so v Mesnine Bohinja »vstopile« leta 2012, ko je bilo podjetje pred stečajem. V letu dni jim je s kadrovsko, finančno in komercialno sanacijo uspelo sanirati podjetje brez stečaja ali prisilne poravnave. »Letos smo zaključili drugi del sanacije, in sicer smo prenovili objekt, zgradili tri nove zorilnice, v celoti zamenjali hlajenje in gretje, prenovili proizvodne in skladiščne prostore, nakupili nove stroje in komore za toplotno obdelavo. Sanirali smo zunanjost stavbe, zamenjali streho in uredili okolico. Celoten vložek vključno s sanacijo družbe je znašal več kot pol milijona evrov,« je še povedal Vodnjov.
Kot enega največjih izzivov je direktor Loških mesnin izpostavil problem, kako obdržati tradicionalne načine predelave in jih združiti z novimi tehnologijami, saj ravno v tradicionalnih izdelkih vidijo svojo največjo prednost. Uspeh se kaže tudi v povečanju proizvodnje in prodaje, kar se odraža tudi v novih delovnih mestih. »Ko smo začeli, je bilo šest zaposlenih, sedaj jih je že dvanajst, a ker se povpraševanje po naših izdelkih povečuje, računamo, da bomo prišli na sedemnajst zaposlenih.« Proizvodnja Mesnin Bohinja se je v tem času povečala za trikrat, s štirih na dvanajst ton. »Zaradi prostorskih in finančnih omejitev smo zaprli klavnico, čeprav smo se morda v prvi fazi s tem komu celo zamerili, na drugi strani pa smo tradicionalnim bohinjskim proizvodom dodali celo paleto drugih. Nekoč je ta obrat proizvajal od deset do dvanajst izdelkov, sedaj jih več kot petdeset.« V načrtih imajo še nekaj izdelkov, proizvodnje pa nimajo namena bistveno širiti. Ker že sedaj povpraševanje presega ponudbo, bodo zgradili še nove zorilnice in povečali obstoječe in s tem mesečno proizvodnjo dvignili na dvajset ton. »Ne želimo biti veliki, temveč kvalitetni proizvajalci,« zaključuje Vodnjov. Zelo zadovoljen je tudi bohinjski župan Franc Kramar, ki je bil ob vstopu Loških mesnin pobudnik dokapitalizacije propadajočega podjetja s strani občine. »Tedaj so temu številni nasprotovali, vendar se je izkazalo, da je ta pot prava. Izkazalo se je tudi, da je »Bohinjsko« blagovna znamka, ki se ji povečuje prepoznavnost. Najpomembneje pa, je da smo ohranili delovna mesta in servis kmetom.«