Priče dvomijo, da je prevozil rdečo
Na kranjskem okrožnem sodišču se je v sredo nadaljevalo sojenje strojevodji Andreju Ponikvarju, ki ga obtožnica bremeni povzročitve trčenja med potniškim in tovornim vlakom na Jesenicah.
Kranj – Z zaslišanjem prič se je v sredo na kranjskem okrožnem sodišču nadaljevalo sojenje strojevodji Andreju Ponikvarju, ki ga tožilstvo obtožuje, da naj bi 3. septembra 2011 prevozil rdečo luč na železniški postaji Jesenice in trčil v tovorni vlak. Obdolženi krivdo zanika, saj da je v času dogodka na semaforju gorela rumeno-zelena luč, kar pomeni omejena hitrost – pričakuj prosto.
Prvi je na prostor za priče stopil Tomaž Ramšak s prometnega inštituta Slovenskih železnic, ki je sodeloval pri preiskavi nesreče, predvsem pri analizi traku zapisovalnika naprave za prisilno ustavitev. Kot je povedal, se ni strinjal s končno ugotovitvijo komisije, da je trak nečitljiv, zato je v ločenem mnenju zapisal, da se je na traku videla črta sistema avtostop, ki zavija navzdol, kar pomeni, da je imel vlak dovoljenje za vožnjo in se avtostop ni sprožil ob prevoženju semaforja. Ne izključuje pa možnosti, da bi bila ta spuščena črta posledica trka, saj na traku dvesto metrov vožnje predstavlja le milimeter zapisa. Kot je na vprašanja tožilke Anite Veternik še dodal Ramšak, bi glede na situacijo, če bi vsi sistemi delovali pravilno, strojevodja moral videti signal stop, do podrtja signalov pa bi tehnično lahko prišlo s podiranjem vozne poti vlakov. »To je tehnično mogoče, a administrativno prepovedano,« je še dodal.
Podobno so govorile tudi druge priče. Po besedah inštruktorja strojevodij Darka Zonjiča so z rekonstrukcijo ugotovili, da je v primeru aktivacije avtostopa zaznati padec hitrosti, tega pa v tem primeru ni bilo, kar zanj pomeni, da je bil vklopljen signal za prosto pot. Strojevodja Bojan Humar je dodal, da je za strojevodje merodajen registrirni trak, kjer ni nikakršnega dokaza, da bi Ponikvar prevozil rdečo luč. Po besedah vodje delovne enote Nova Gorica Lucijana Sakside vlak ni imel nobene okvare, iz zapisa na traku pa je po njegovem mnenju razvidno, da je avtostop naprava delovala pravilno, saj je Ponikvar ob prevozu semaforja pritisnil tipko za potrditev signala, kar je naprava po mnenju Sakside tudi zabeležila. Pričal je tudi Branko Jug, ki je tistega dne delal na mestu glavnega prometnika. Kot je dejal, ni opazil nobenega znaka, da bi bil kakršen koli postopek nepravilen, zato mu ni bilo jasno, kako je lahko prišlo do karambola.