Pripnite se in doživite
Pod tem sloganom bo do konca tega meseca potekala preventivna akcija o uporabi varnostnega pasu, ki se je začela minuli ponedeljek.
Mednarodne izkušnje kažejo, da uporaba varnostnih pasov zmanjšuje število smrtnih žrtev in hudih telesnih poškodb za najmanj štirideset odstotkov.
Kranj – Poglavitni cilj akcije je povečanje stopnje uporabe varnostnega pasu pri voznikih in potnikih osebnih vozil, tovornih vozil in avtobusov ter s tem zmanjšati posledice najhujših prometnih nesreč. Akcijo vodi in koordinira Agencija za varnost prometa, kjer ugotavljajo, da se številni vozniki in sopotniki ne pripenjajo z varnostnimi pasovi, prav tako pa marsikdo ne poskrbi za varnost otrok.
Tako je zgovoren podatek, da je v lanskem letu na slovenskih cestah umrlo enainštirideset voznikov osebnih vozil, kar osemnajst pa jih ni bilo pripetih z varnostnim pasom, kar pomeni 44 odstotkov. Pri potnikih je bil delež umrlih, ki med vožnjo niso uporabljali varnostnih pasov, še večji, kar 63-odstoten.
Tudi letos je na slovenskih cestah umrlo že pet voznikov osebnih avtomobilov, ki v prometnih nesrečah niso bili pripeti z varnostnim pasom, kar je v primerjavi z enakim obdobjem lani kar za dvajset odstotkov več.
Da varnostni pas resnično rešuje življenja, dokazuje podatek o ranjenih v prometnih nesrečah: od teže ranjenih jih je bilo pripetih skoraj 78 odstotkov, laže ranjenih pa skoraj 93 odstotkov.
Javna agencija RS Slovenije poleg trenutne preventivne akcije Pripnite se in doživite izvaja številne preventivne aktivnosti o uporabi varnostnega pasu. Kot stalno akcijo agencija izvaja projekta Pasavček, v okviru katerega v šolskem letu sodeluje 625 vrtčevskih skupin in oddelkov prve triade slovenskih šol, prek 12.500 otrok ter 1200 učiteljev in vzgojiteljev. S prijaznim likom Pasavčka spodbujajo otroke k stalni uporabi otroških sedežev in varnostnih pasov.
Naj omenimo, da obveznost pripenjanja nalaga 33. člen Zakona o pravilih cestnega prometa, po katerem se voznik ali potnik, ki ni pripet z varnostnim pasom, kaznuje z globo 120 evrov.
Tisti, ki varnostnega pasu ne uporabljajo, najpogosteje za vzrok navajajo, da so pozabili, da so se peljali le na kratki razdalji ali pa da jih varnostni pas moti.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
