Majhne šole ohranjajo podeželje
Podružnične šole so v krajih, kjer delujejo, središče vsega dogajanja, so opozorili na nedavnem srečanju gledaliških skupin podružničnih šol v Ribnem.
Ribno – Majhno je lepo, so naslovili letošnje, že šesto zaporedno srečanje podružničnih šol Slovenije, ki so ga za gorenjsko regijo prejšnji četrtek pripravili v Ribnem. Nastopile so štiri gledaliških skupin iz podružnične šole Bohinjska Bela, Trstenik, Goriče ter dve skupini iz matične osnovne šole gostiteljev, OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled.
»Z ohranjanjem podružničnih šol in spodbujanjem gledališke dejavnosti našim najmlajšim dajemo bogato popotnico za življenje in tako prispevamo k ohranjanju pomembne kulturne dediščine, podeželja …,« poudarjajo organizatorji srečanja. »Podružnične šole so pomemben del naše družbe, saj so v krajih, kjer delujejo, med najpomembnejšimi ustanovami in središči dogajanja.«
Z namenom ohranjanja kulturne dediščine na podeželju so pred petimi leti začeli tudi s gledališkimi srečanji podružničnih šol, ki poteka pod okriljem Društva učiteljev podružničnih šol Slovenije. »Začeli smo na podružnični šoli Mlinše, kjer smo si v petih letih lahko ogledali 69 predstav s skupaj več kot tisoč nastopajočimi in njihovimi mentorji. Ker nas je iz leta v leto več, se tokrat prvič srečujemo po regijah, učitelji pa bomo delo nadaljevali konec tedna na že štirinajstem strokovnem posvetu podružničnih šol Slovenije,« je povedala Alenka Branc Demšar, članica upravnega odbora društva, sicer pa učiteljica na podružnični šoli na Bohinjski Beli, kjer se trenutno v dveh oddelkih šola 25 otrok.
Meri Poklukar, vodja podružnične šole Ribno, poudarja, kako pomembno je, da ohranjamo manjše podružnične šole, prav zato, ker je okoli teh šol skoncentrirano vse družabno življenje v kraju. »Zelo smo povezani s krajem; prav gotovo zato, ker je otrok manj in ker zelo tesno sodelujemo s starši. Tudi sicer je prednosti obiskovanja podružničnih šol veliko: na prireditvah lahko nastopijo prav vsi, ki si to želijo, oddelki so manjši, zato učitelji dobro poznamo vse otroke; vsak ima priložnost, da se izkaže tam, kjer je res uspešen.«
Majhno število otrok v oddelku – v Ribnem jih imajo tri s skupaj 42 učenci – po drugi strani lahko predstavlja težavo. »Ves čas nam pravijo, da smo dragi, zato se moramo v teh težkih časih boriti za svoj obstoj. Pa tudi vse sistemske spremembe se pri nas veliko bolj poznajo kot na večjih šolah,« pravi Poklukarjeva. »Zato nas še toliko bolj veseli, ko vidimo, kako veliko podporo vendarle imamo v lokalnem okolju: podpira nas matična šola z ravnateljico Natašo Ahačič, občina in krajevna skupnost ter seveda starši otrok. In če imaš na svoji strani otroke in starše, se ti pravzaprav ne more zgoditi nič hudega,« optimistično zaključuje Poklukarjeva.