
Pisarne selijo v vozila
Z mobilno aplikacijo e-policist, ki jo bodo v začetni fazi testirali prometni policisti, tudi kranjski, naj bi administrativno delo policistov v pisarnah prenesli kar v njihova vozila.
Kranj – V policiji so razvili mobilno informacijsko storitev e-policist, ki bo policistom na terenu olajšala preverjanje podatkov v evidencah in izdajanje plačilnih nalogov, s tem pa tudi celoten policijski postopek. Storitev bodo naslednje tri mesece testno uporabljale postaji prometne policije v Kranju in Ljubljani ter Specializirana enota za nadzor prometa, njihove izkušnje pa bodo potem dale odgovor, ali se bo aplikacija obnesla in ali jo bodo razširili na preostale policijske enote in policijske postopke. O novi informacijski rešitvi, katere namen je predvsem zmanjšati administrativno obremenitev policistov, so na novinarski konferenci v Kranju spregovorili namestnica generalnega direktorja policije Tatjana Bobnar, pomočnik direktorja Urada za informatiko in telekomunikacije na Generalni policijski upravi Igor Vučko in kranjski prometni policist Peter Smolej.
E-policista bodo najprej preizkusili v policijskih postopkih s področja prometa, kjer je aplikacija zelo smiselna, saj so na primer slovenski policisti lani izdali skoraj 223 tisoč plačilnih nalogov, okoli 160 tisoč jih je bilo s področja cestnoprometnih prekrškov izdanih na terenu. Po besedah Tatjane Bobnar naj bi po uvedbi aplikacije na celotno policijo pospešili prekrškovne postopke, letno pa policistom in administrativnim delavcem prihranili približno 300 tisoč delovnih ur. Policist bo namreč lahko s pomočjo aplikacije pri izvajanju postopka sam pridobil vse potrebne podatke iz evidenc, pripravil plačilni nalog in ga izpisal na mobilni tiskalnik, hkrati pa se bodo vneseni podatki prenesli tudi v evidence. S tem bo odpadlo naknadno vnašanje podatkov v policijske evidence, zmanjšale se bodo možnosti napak pri prepisovanju, olajšano bo pisanje poročil policistov, precej pa bo razbremenjeno tudi delo operativno-komunikacijskih centrov, ki na leto za policiste na terenu opravijo približno devetdeset tisoč preverjanj. »Po sistemu mobilne policijske postaje želimo čim več dela policistov, ki ga sedaj opravijo v pisarnah, prenesti na teren. Policist bo lahko veliko dela opravil v policijskem vozilu, s tem bo več časa prisoten na terenu, bo viden in na razpolago ljudem,« je pojasnila Bobnarjeva.
Po besedah policista Postaje prometne policije Kranj Petra Smoleja bo policist s pomočjo aplikacije lahko sam na terenu ugotovil, ali voznik in vozilo izpolnjujeta pogoje za udeležbo v prometu. »Zakoni nam nalagajo vedno več nalog, zato je prav, da se sodobna tehnologija, ki vsem olajša delo, začne uporabljati tudi v policiji,« je poudaril.
Stroški pilotskega projekta zajemajo 14 tabličnih računalnikov in 12 mobilnih tiskalnikov ter priročno opremo, za kar so odšteli 16 tisoč evrov. V končni fazi bi za potrebe celotne policije in vse postopke potrebovali od 800 do 1000 tabličnih računalnikov, je ocenila Bobnarjeva in dodala, da njihove načrte podpira tudi ministrstvo na notranje zadeve, ki bi za projekt lahko pridobilo tudi evropska sredstva.