Bodite kul v novi sezoni
Cafe racerji se uveljavljajo tudi v Sloveniji. Ne, to niso motoristi, ki se vozijo od kavarne do bifeja in gostilne, ampak veliko več. Koliko več?
Cafe racer je izraz za poseben tip motorja in njegovega voznika. Oba sta že od daleč povsem drugačna. Tisti občutljivejši na modne smernice boste hitro ugotovili, da gre pravzaprav za motoristične pozerje, ki hočejo biti že na daleč čisto drugačni od svojih souživačev. Izraz cafe racer se je začel uporabljati v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v Veliki Britaniji. Kot kult se je razširil po celem modernem svetu, pardon po razvitem svetu, kajti pri vsej zadevi gre predvsem za razkazovanje pred kavarnami oziroma najbolj prometnimi postojankami, kjer se motor lahko parkira na vidnem mestu.
Kavarniški dirkač
Motor cafe racerja je v bistvu unikaten motor, ki posveča največ pozornosti videzu in zvoku in so mu udobje, hitrost, kakovost španska vas oziroma povsem nepotrebne lastnosti. Motoristi, ljudje, ki so jim cafe racerji všeč, spadajo med tiste nastopače, ki vedo, kaj je modna smernica, nimajo pa dosti opravka s pravim motorizmom. Ob teh besedah se moram tudi popraviti, kajti zdaj se že dogaja – in verjetno bo prihajajoča motoristična sezona prelomna – da so cafe racerji postali tudi še do letos zapriseženi »pravi motoristi«. Kaj to pomeni? To pomeni, da je cafe racer postal jazzer! Kot je džez glasba glasbenikov, je cafe racer motor motoristov! No, tisti pravi trdijo, da pravi motorist pač mora imeti v garaži tudi cafe racerja poleg pravega motorja.
V Sloveniji motoristično pozerstvo še ni na vrhuncu, vendar gre opozoriti na zametke, ki jih je mogoče opaziti predvsem na naši obali in v prestolnici.
Motoristični odpadniki
Dirkanje od kavarne do kavarne. Nosi se usnjena jakna, pod katero je gola koža, mogoče pa samo kaka kul srajca ali spodnja majica. Odprta čelada je nujna oprema, čeprav se nosi zelo malo. Sončna očala so čeladni vizir. Kavbojke in kavbojski škornji so seveda nujnejši kot motoristične hlače in motoristični škornji. Rokavice? Kaj je to? Na začetku je veljalo, da takšne motocikle vozijo le izobčenci, problematični tipi, ki nimajo denarja za spodoben motor. Danes so cafe racerji snobi, ki mastno plačujejo za predelave serijskih motorjev in še mastneje za originalne, take, ki pridejo iz delavnic največjih svetovnih mojstrov. Danes so cafe racerji, torej motoristi, ki sebi pravijo tudi mestni motoristi, neresni, strahopetni, kajti tudi dobro vedo, da moraš za pravega motorista biti »nekaj več«, kar pomeni, da moraš biti z glavo in dušo pri motorjih, ne glede na modne muhe oziroma smernice. Motoristični svet se zaveda, da je za populizem treba biti tudi povsem drugačen. S cafe racerji so se sprijaznili celo »peklenski dečki s čoperji« – da se ne bi »klasični« motoristi. Sprejeli so jih medse, ker upajo, da se bo iz njih razvilo tudi nekaj pravih motoristov. Torej za evolucijo gre, motoristično evolucijo …
Motor, ki ni »naveden« motor
Cafe racerji so predelani klasični motocikli z enojnim sedežem, kratkim krmilom, ki mu pravimo clubman ali clip-on. Po možnosti je srce motocikla, torej motor, močno povečan po moči in shujšan po teži. Najlepši mora biti, kar pa je tudi najtežje narediti. Roko na srce pa ustvarjalcem, torej mojstrom, ki take motocikle izdelujejo in predelujejo, zlepa ne zmanjka idej … Skopi motorji, skop opis, zato med cafe racerji velja sveto pravilo: manj je več, veliko več ... največ.
Subkultura kavarniških dirkačev je hitro zaživela in se še hitreje razširila po celem svetu. To je največji plus te nove modne motoristične smernice, ki se je na novo začela. Zgodilo se je, enako kot se je zgodilo tako imenovanim čoper motorji, ki so za sabo potegnili »revolucionarno« gibanje, ki je preraslo v način življenja mnogih motoristov. Če se spomnite, smo še ne dolgo nazaj opisovali motoristične popotnike, tiste, ki so motor spremenili v prijatelja, ki jih popelje okoli celega sveta in še naprej. Torej, motociklistična industrija si je zopet našla, bolje rečeno: obudila staro, preverjeno zgodbo. Tako zgodbo, iz katere bo več zaslužila in več naredila za popularizacijo, tako popularizacijo, ki bo pripeljala do večje prodaje motociklov. Mi, navadni motoristi, uporabniki motociklov, sprejemamo vse novosti, četudi so to že stare, na novo zapakirane. Kaj nam je mar? Mar nam je le užitek na dveh kolesih z motorjem vmes.