
Lastniki prejeli obvestilo o nepremičninah in davku
Če podatki ne izkazujejo dejanskega stanja, imajo najkasneje do konca marca čas, da jih spremenijo.
Kot je povedal predstojnik geodetske uprave Aleš Seliškar, v ovojnici z obvestilom ni natančnejših navodil za razumevanje in za popravljanje podatkov, ampak so takšna navodila vsem na voljo na njihovi spletni strani.
Ljubljana – Geodetska uprava je v sredo prvi skupini lastnikov nepremičnin poslala obvestila s podatki o nepremičninah in informativno izračunanem davku na nepremičnine, skupno bosta v tem in v prihodnjem tednu takšna obvestila prejela 1.179.902 lastnika. V obvestilu so poleg podatkov o nepremičninah navedeni tudi: posplošena tržna vrednost, ki je osnova za odmero davka, davčna stopnja, po kateri bo nepremičnina obdavčena, informativni izračun davka, ki je narejen po podatkih registra nepremičnin na dan 31. januar 2014, in koda za vstop v spletni program za spreminjanje podatkov registra nepremičnin. Prejemniki naj podatke v obvestilu natančno pregledajo. Če ugotovijo, da niso pravilni in da ne izkazujejo dejanskega stanja, morajo najpozneje do konca marca sporočiti na geodetsko upravo pravilne podatke. To lahko storijo z uporabo spletnega programa Spreminjanje podatkov registra nepremičnin na e-prostor.gov.si (za vstop potrebujejo kodo), z vprašalniki registra nepremičnin, do katerih je možen dostop na spletnem naslovu e-prostor.gov.si in ki jih lastniki izpolnijo in z navadno pošto pošljejo na katerokoli območno geodetsko upravo, z obiskom na geodetski upravi in z elaboratom geodetske storitve. Za obisk na geodetski upravi se je treba naročiti po telefonu na brezplačno številko 080 22 15, lastniki pa morajo ob obisku imeti s sabo podatke, ki jih želijo spremeniti, in tudi vsa potrebna dokazila. Za spremembo lastništva je treba priložiti pogodbo, za spremembo površine skico vseh prostorov z opisom prostorov in njihovimi površinami, za spremembo dejanske rabe delov stavb pa fotografijo. Podatke, ki jih geodetska uprava prevzema v register nepremičnin od drugih, je treba urediti pri organih, ki so pristojni za vodenje in vzdrževanje teh podatkov. Osebno služnost je treba urediti v zemljiški knjigi, podatke o namenski rabi na občini, podatke o kulturnih spomenikih na ministrstvu za kulturo – in tako dalje.