Starejši vozijo pametneje
»Starejši vozniki niso nagnjeni k agresivnosti in so na cesti previdni, po drugi strani pa jih tare slabši vid, počasnejše reakcije in pozabljivost,« pravi prometni strokovnjak Franjo Jurman.
Šenčur – S staranjem prebivalstva se na cestah povečuje tudi delež starejših voznikov. Med njimi eni bolj, drugi manj uspešno sledijo nenehnim spremembam prometnih predpisov in se prilagajajo uvedbam novosti v cestnem prometu, kot na primer v zadnjih letih pojavu krožnih križišč. Prav te ugotovitve so navedle Društvo upokojencev Šenčur, da je v petek v sodelovanju z Avto-moto društvom Šenčur za starejše voznike pripravilo predavanje o spremembah prometne zakonodaje s poudarkom o pravilih vožnje v krožiščih ter hitrih cestah in avtocestah. Odziv je bil presenetljiv, saj so večinoma šenčurski upokojenci do zadnjega kotička napolnili dvorano Krajevnega doma v Šenčurju in prisluhnili prometnemu strokovnjaku Franju Jurmanu iz Združenja šoferjev in avtomehanikov Kranj.
»V programu društva imamo načrtovanih več predavanj iz različnih področij, tako smo se na pobudo šenčurskega avto-moto društva odločili tudi za organizacijo predavanja o prometu. Ne nazadnje sodimo v generacijo, ki je že pred več desetletji opravila vozniški izpit, v tem času pa se je prometna zakonodaja že korenito spremenila, da ne omenjam nenehnih sprememb v zadnjih letih, zato se je z njimi dobro seznaniti. Vmes so se tudi na slovenskih cestah pojavila krožišča, ki resnici na ljubo begajo marsikaterega voznika, tudi tiste malo mlajše od nas,« je povedal predsednik DU Šenčur Ciril Sitar, navdušen dan obiskom predavanja. Sekretar AMD Šenčur Franci Kuhar pa je pojasnil, da so podobno predavanje organizirali že pred dvema letoma in že tedaj je padla ideja, da bi ga ponovili prav za upokojence.
»Upokojenci oziroma starejši vozniki so po eni strani zelo previdni vozniki, ki imajo zaradi izkušenj večjo sposobnost predvidevanja, in predvsem niso nagnjeni k agresivni vožnji. Vozijo torej pametneje. A po drugi strani so najopaznejše hibe starejših voznikov slabši vid, spregled prometnih znakov, (pre)počasna vožnja, pozabljivost, slaba kontrola dogajanja okoli sebe ter počasno speljevanje v situacijah, ki zahtevajo energično speljevanje,« je po zanimivem predavanju povedal Franjo Jurman, ki je moral udeležencem odgovarjati tudi na povsem osebna vprašanja glede podaljševanja vozniških dovoljenj po osemdesetem letu.
Med predavanjem se je Jurman najbolj podrobno posvetil pravilom vožnje v krožnih križiščih. »Na slovenskih cestah ima veliko krožišč premajhen premer, kar povzroča težave predvsem voznikom avtobusov in tovornih vozil, ki morajo zato pogosto zaobiti tudi prometna pravila, da jih sploh lahko prevozijo. Sicer pa opažam, da je precej voznikov na krožiščih zbeganih in nepravilno uporablja utripalke. Kljub vsemu pa so krožišča zelo prispevala k prometni varnosti, saj ni več naletov in čelnih trčenj, ki so bila za križišča nekdaj značilna,« še razmišlja Jurman.