Slovenski avto leta
Izbor, ki vsako leto razburja duhove.
Ljubljana – Letošnji nesporen zmagovalec je postal avtomobil Škoda Octavia. Konkurenca je bila huda kot vedno in zopet se je bilo težko odločiti. Pa vendar vsako leto pridejo na dan pomisleki, kako pravična je pri svojih odločitvah strokovna žirija.
Izbor Slovenski avto leta 2014 so organizirali: Motorevija AMZS, RTV Slovenija – Val 202, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski dnevnik, Večer, Siol.net – portal Avto-moto in Avto magazin. Po pravilih, ki jih je napisal predsednik izbora Slovenski avto leta 2014 France Kmetič, lahko v izboru za slovenski avto leta 2014 sodelujejo modeli novih avtomobilov, ki so prišli na slovenski trg v letu 2013 in je bilo do 15. decembra 2013 registriranih najmanj 50 avtomobilov. Za ugotavljanje registracije veljajo podatki o registraciji MNZ. Naprej pišejo pravila takole.
Izključno pristojnost za določanje o tem, kateri avtomobili lahko sodelujejo v izboru Slovenski avto leta 2014, ima vodstvo izbora, ki ga sestavlja po en predstavnik vsake sodelujoče medijske hiše. V izbor lahko pridejo samo novi modeli avtomobilov, ne pa tudi nove karoserijske različice ali novi motorji oziroma drugi sklopi avtomobila.
Izbor Slovenski avto leta 2014 poteka tako, da najprej glasujejo bralci in poslušalci vseh sodelujočih medijev. Pri tiskanih glasovnicah je veljavna samo originalna glasovnica, pri internetnih glasovnicah je dovoljeno glasovanje enkrat na teden z enega IP naslova.
V finale se uvrsti pet avtomobilov. Neposredno – ne glede na izid glasovanja bralcev in poslušalcev – se v finale uvrstijo tisti modeli avtomobilov, ki so bili v letu 2012 med desetimi, na lestvici najbolje prodajanih modelov avtomobilov na slovenskem trgu. Pri določanju vrstnega reda desetih najbolje prodajanih modelov se upošteva statistika, ki jo izda Sekcija motornih vozil pri Trgovinski zbornici Slovenije.
Tudi neposredna finalista, izbrana po tem merilu, sodelujeta v glasovanju bralcev in poslušalcev in dobita, glede na izid glasovanja, ustrezno število točk za finalno glasovanje. Če se neposredni finalist ne uvrsti na eno izmed prvih štirih mest, dobi za finalni izbor eno točko. Vodstvo tekmovanja lahko pred začetkom izbora po lastni presoji izbere en model avtomobila, ki se neposredno uvrsti med pet finalistov. Odločitev vodstva mora biti znana pred začetkom izbora, izbor pa ustrezno utemeljen. Tudi tako izbran neposredni finalist sodeluje v glasovanju bralcev in poslušalcev ter glede na uvrstitev v glasovanju bralcev in poslušalcev dobi ustrezno število točk v finalnem izboru. Če se ne uvrsti na eno izmed prvih štirih mest, dobi za finalni izbor eno točko. Po seštevku vseh glasovanj se avtomobili, ki zberejo največ točk, uvrstijo v finalni izbor. V finalu lahko vsaka znamka sodeluje z zgolj enim avtom. Če se v finale uvrstita dva avtomobila iste znamke, v finalu sodeluje le bolje uvrščeni avto. Če imata dva avtomobila v glasovanju bralcev, gledalcev in poslušalcev enako število točk, je boljši tisti, ki je dobil več glasov (v absolutnem številu) bralcev, gledalcev in poslušalcev, je še zapisal France Kmetič, predsednik izbora Slovenski avto leta 2014.