Goodyearova raziskava
Večina žensk se pozimi s strahom usede za volan, saj se bojijo izgube nadzora nad vozilom.
Takšni sta prvi sporočili zelo zanimive raziskave, ki jo je naredilo podjetje Goodyear Dunlop.
Letošnja zima še ni strahu vredna, a vendar je še daleč do dneva, ko bomo lahko rekli, da se je dokončno poslovila. V spletni anketi je sodelovalo 1033 žensk, ki imajo vozniško dovoljenje ter lastno prevozno sredstvo. Raziskavo je med belgijskimi voznicami za naročnika Goodyear Dunlop v prvi polovici oktobra 2013 izvedla agencija za raziskavo trga Profacts. Reprezentativen vzorec so sestavljale ženske, starejše od 18 let, najbolj množično pa so bile zastopane ženske med 40. in 49. letom (23 odstotkov), 50. in 59. letom (22 odstotkov) ter med 30. in 39. letom (21 odstotkov). Voznice, ki so sodelovale v spletni anketi, poudarjajo, da jim je pri nakupu in opremi avtomobila najpomembnejša varnost, hkrati pa priznavajo, da včasih pohodijo plin in kršijo omejitve hitrosti.
Vir, Ministrstvo za infrastrukturo in promet, pravi, da ima v Sloveniji vozniško dovoljenje okoli deset odstotkov več moških kot žensk, kar pomeni, da je imelo v letu 2013 vozniški izpit približno 713 tisoč moških in 602 tisoč žensk. Kot je pokazala nedavna raziskava podjetja Goodyear Dunlop Heels on Wheels iz Belgije, pa se ženske, čeprav so na cesti v manjšini, na njej počutijo popolnoma domače; vsaka tretja pa je celo prepričana, da je boljša voznica od svojega partnerja.
Čeprav so predstavnice nežnejšega spola v zadnjih letih postale samozavestnejše, jih ima večina še vedno pomisleke glede vožnje v zimskih dneh, največ, tj. 84 odstotkov, se jih za volanom počuti neprijetno zaradi možnosti zdrsa. Tako bi več kot polovica žensk v zimskih razmerah avto raje pustila varno parkiran doma. Pri tem se 14 odstotkov žensk pozimi sploh nikoli ne usede za volan, 32 odstotkov se vožnji izogiba, če obstaja nevarnost poledice, sedem odstotkov žensk pa poišče drugo rešitev tedaj, ko so ceste zasnežene.
Tri od štirih je strah izgube nadzora
Ženske, ki se v zimskih mesecih odpravijo na cesto, se največkrat bojijo, da bodo izgubile nadzor nad vozilom. Tako 45 odstotkov voznic straši misel, da se jim bo avtomobil ugasnil sredi križišča in ga bodo morale ponovno vžigati, medtem ko se jih 33 odstotkov boji ostati ujetih v prometu. Voznice, ki jim je varnost v prometu na prvem mestu, obenem prisegajo tudi na uporabo zimskih pnevmatik. Te tako uporablja kar 41 odstotkov žensk, zgolj 16 odstotkov pa zakonodaji o zimskih pnevmatikah nasprotuje. Dejstvo, da so ženske bolj previdne voznice, pa potrjujejo tudi podatki iz Slovenije. Poročilo Avto moto zveze Slovenije namreč razkriva, da so ženske prav zaradi predhodne previdnosti v neugodnih vremenskih razmerah na cesti tudi manj nevarne. Podatki kažejo, da vsako let več nesreč s tragičnim izidom povzročijo moški, ki so bolj nagnjeni k tveganju na cesti in so veliko bolj agresivni vozniki.
Raziskava je ovrgla še en predsodek – in sicer so časi, ko so le moški stopili na plin, minili. Kar devet od desetih žensk je namreč priznalo, da včasih prekoračijo omejitev hitrosti. Veliko žensk je drznih tudi pred semaforjem, saj kar štiri od petih pospešijo, ko se na semaforju prižge oranžna luč.
Za ženske je prva varnost
Pri nakupu novega avtomobila je veliki večini žensk – tj. 92 odstotkom – najpomembnejša varnost. Poleg tega predstavlja ženskam pomemben dejavnik za nakup avtomobila cena. Pri tem jih je kar 82 odstotkov priznalo, da se v avtomobilskih salonih pogajajo za ceno. Prav tako imajo ženske izoblikovano mnenje tudi glede opreme – tako sta se na prvi dve mesti uvrstila sistem samodejnega zaklepanja in klima, temu pa sledi še funkcija pomoči pri parkiranju in navigacijska naprava.
Ženskam tudi pri izbiri pnevmatik največ pomeni zagotavljanje varnosti, temu pa sledita še življenjska doba in izkoristek goriva. Vozniki, še posebej ženske, pri nakupu pnevmatik največ pozornosti namenijo varnim in zaupanja vrednim izdelkom. In še ena najzanimivejših ugotovitev spletne ankete, ki jo je naredilo podjetje Goodyear Dunlop. V sklopu raziskave, ki je zajemala več kot petdeset tisoč žensk, so predstavnice nežnejšega spola spraševali tudi o pnevmatikah, ki jim najbolj zaupajo in bi jih zato priporočile svojim prijateljicam. Nagrado za najboljšo izbiro žensk so v letu 2013 prejele pnevmatike in storitve podjetja Goodyear.