»Slovenski transport gre v pogubo, vozili nam bodo Romuni in Bolgari,« je pesimističen Aleksander Bizjak.

Tovornjakarji napovedujejo zapore cest

Slovenski cestni prevozniki, združeni v Sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, opozarjajo na aktualne probleme, ki jim povzročajo težave pri delu ter tako zmanjšujejo njihovo uspešnost.

Kranj, Jesenice – »Ne vem, kako bo s protestom, danes se bomo odločili,« nam je v četrtek povedal Aleksander Bizjak, član upravnega odbora Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in njene sekcije za promet ter predsednik sekcije za promet območne kranjske zbornice. Je upokojeni lastnik družinskega podjetja SIGR Bizjak s 77-letno tradicijo, 43 tovornjaki in 88 vozniki.

Nadalje pove, da težave kljub novemu letu ostajajo. »Minister Omerzel je obljubil, da se bomo uskladili glede različnih tem, upošteval pa ni nič,« je razočaran Bizjak in našteje dve trenutno glavni težavi: visoke cestnine in zaprte stranske ceste. Primer: ko želi prevoznik iz Kranja v Kamnik, se mora odpeljati po avtocesti v Ljub­ljano, od tam pa čez Trzin skozi Domžale v Kamnik. Sogovornik se sprašuje, ali je to ekološko? In tudi, da mora iz Ljubljane v Kranj obvezno po avtocesti, saj po stari cesti ne sme, hkrati pa plača avtocesto vse do razcepa za Tržič.

»Vse je skregano z zdravo kmečko pametjo,« pove upokojeni voznik in takoj doda, da nikakor ne želijo voziti po starih, vijugastih in ozkih cestah, vendar mora biti plačilo avtocest pravično – v Italiji so cestnine pol nižje kot pri nas. Avtoprevoznike tepejo tudi druge novosti, med njimi tudi nepremičninski davek. Za pridobitev licence so morali v preteklih letih zgraditi parkirišča, jih zaradi zavarovanja ograditi, sedaj pa bodo zanja plačevali več davka kot lastniki luksuznih vil. V Sloveniji točijo tudi najdražje gorivo.

Predstavniki prevoznikov so ministru Samu Omerzelu po končanih pogovorih oktobra 2013 poslali predlog dogovora, ki ga želijo čim prej podpisati, saj bi s tem končno zaključili pogajanja glede nove višine cestnin, pobranih sredstev iz naslova takse zaradi CO2, glede znižanja glob ter omejitev vožnje tovornih vozil na slovenskih cestah. Predlog dogovora predvideva tudi fleksibilnejše zaposlovanje voznikov, rešuje vprašanje zaposlitve invalidov in problematiko nelojalne konkurence domačih in tujih prevoznikov.

Pred dnevi so avtoprevozniki prejeli štiri milijone evrov subvencij za ekološka vozila, vendar tokrat zgolj za štiri leta! Tako prevozniki prejmejo zgolj od 2500 do štiri tisoč evrov, sosedje Hrvati pa vsako leto za najbolj ekološka vozila euro6 kar deset tisoč evrov. »Slovenski transport gre v pogubo, vozili nam bodo Romuni in Bolgari,« je pesimističen Bizjak. Velikih prevoznikov ni več, ostajajo pa družinska podjetja, ki enako dihajo na škrge. »Poleg tega pa smo sedaj postali še slabi delodajalci, češ da slabo ravnamo z delavci, ker delajo ponoči in več dni skupaj. Ko sem pred leti tudi sam vozil, sem delal enako. Nihče mi ni prinesel malice, vozil sem ponoči in tudi zelo dolgo. To je pač naše delo,« še pove sogovornik.

»Preprosto ne moremo verjeti, da se z ministrom ne moremo niti pogovoriti. Ker so se težave res nakopičile in še več, pojavljajo se še nove, pripravljenosti za reševanje pa očitno ni, smo začeli priprave na opozorilni protest prevoznikov v Ljubljani, ki pa lahko povzroči kar nekaj težav,« opozarja Andrej Klobasa, predsednik Sekcije za promet pri OZS. Poudarja, da si ne želijo protestirati, vendar jih od tega lahko odvrne le izpolnjena obljuba predsednice vlade Alenke Bratušek, da bo storila vse, da se bodo težave prevoznikov začele reševati.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / četrtek, 7. januar 2010 / 07:00

Šparoven Gorenjec

Na Gorenjskem imamo radovljiško-begunjski vinorodni okoliš, Kranjčani pa so dobili nov prostor za oblikovanje svojih postav.

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Izlet v neznano

Koleos je prvi pravi Renaultov športno terenski križanec.

Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Pohod hibridne energije

Test: Lexus RX 400h Executive

Avtomobilizem / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Pravilno natovarjanje za varnost

Precej voznikov ne upošteva varnostnih pravil pri polnjenju avtomobilskega prtljažnika.

Mularija / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Ti, jaz, sonce in smeh

Pod tem geslom so se tržiški in škofjeloški otroci družili na poletnem taboru na Srednjem Vrhu nad Gozd Martuljkom.

Mularija / četrtek, 17. julij 2008 / 07:00

Moj očka

S podružnične šole Žabnica so nam poslali spise učencev, v katerih opisujejo očke.