Ptica kot simbol dialoga
V avli kranjske območne enote Zavarovalnice Triglav je na ogled razstava akademske slikarke Metke Erzar iz Ozeljana. Od grafike do kolaža in instalacije.
Kranj – Če je pred leti Galerijska dejavnost v Kranju cvetela tudi v nekaj podjetjih, ki so v svojih vhodnih avlah sem in tja pripravili bodisi likovno bodisi fotografsko razstavo, danes lahko govorimo le še o enem tovrstnem razstavnem prostoru, ki je na voljo največkrat likovnim ustvarjalcem. Gre za avlo območne enote Zavarovalnice Triglav v Kranju, kjer posamezne avtorje k razstavljanju predvidoma povabijo v februarju in decembru. Razstavišče, ki vztraja pri visoki kakovostni ravni avtorjev, po februarski razstavi del akademskega kiparja Simona Kajtne iz Šentjerneja tokrat gosti akademsko slikarko Metko Erzar, ki prihaja z Goriškega, natančneje iz Ozeljana, kjer živi in ustvarja.
Erzarjeva je ena tistih slovenskih umetnic, po očetu izhaja iz Most pri Komendi, ki je svojo študijsko pot gradila v tujini, saj je pred petnajstimi leti diplomirala na likovni akademiji v Benetkah pri profesorju Gaetanu Mainentiju, ki jo je seznanil predvsem z različnimi materiali in njihovimi uporabnimi možnostmi. Tehnična spretnost ji tako omogoča, da obvladuje tako grafiko kot slikarstvo, kiparstvo in instalacijo. Od začetka študija pa do danes je imela več samostojnih razstav v Sloveniji, Italiji in na Hrvaškem, predstavila pa se je tudi na številnih skupinskih razstavah.
V Kranj, gre za njeno prvo samostojno razstavo na Gorenjskem, je pripeljala zelo raznolika likovna dela, na ogled so tako slike na platnu, kolaži kot grafike, osrednji del prostora pa je namenjen instalaciji – mandali. »Izbor del, ki jih predstavljam tukaj, sem opravila predvsem v povezavi s prostorom samim, ki je nekje med klasično galerijo in sodobnim razstavnim prostorom. Prepričana sem, da bo razstavo videlo precej ljudi, zato sem pripravila raznolika dela, ki so nastala predvsem v zadnjih štirih letih,« pojasnjuje Metka Erzar. Najstarejša je grafika iz devetdesetih let, ki jo avtorica povezuje z motivom ptice. Ta jo spremlja že od samega začetka njene umetniške poti, ko je posodica dobila krila in prerasla v ptico. »Ptica nastopa kot simbol dialoga in spoštovanja različnosti,« razloži slikarka, ki kot orodja svoje likovne govorice uporablja najrazličnejše materiale, ki jih dodaja na slikarsko platno, naj bo to blago ali pa listi papirja z Valvasorjevimi risbami slovenskih gradov, notnim črtovjem in še čim. »Z dodatki dosegam reliefnost slike, hkrati pa na platnu omogočajo tudi neko igro svetlobe,« nadaljuje Erzarjeva in razkriva, zakaj so njene slike največkrat monokromne: »Legendarni primorski slikar, pokojni Slavko Furlan bi dejal, da imam probleme z barvo. Bolj kot barva mi je v likovnosti pomembna simbolika, ki jo sporočam na drugačen način, ne z barvami.« Erzarjeva barvo običajno nekako spira s slike, zato barvni nanosi delujejo nekako zbledelo. Kot je še povedala, na razstavi vselej, če je le možno, postavi tudi instalacijo, ki povezuje vsa njena dela v posameznem prostoru. Razstava Metke Erzar bo na Zavarovalnici Triglav odprta do konca januarja 2014.