Premiumska serija
Volkswagen Passat Premium ve, kdaj je njegov voznik utrujen!
Passat Premium. Ime že veliko pove. Pričakovanja pred prvo vožnjo so velika. Ime nas lahko zavede, lahko pa nas popolnoma prepriča. Naslednje vrstice pišejo o praktičnem preizkusu vozila, ki vam nariše nasmeh na obraz, ki vas v trenutku izloči iz napornega vsakdana. Avtohiša Vrtač nam je pomagala spoznati premiumski ljudski voz in nam sugerirala, kako ga vzljubiti.
Zunanjost je narejena tako, da bi ga lahko označili za brezčasnega. Na prvem mestu eleganca, na drugem sodobnost. Sprednji del, ki je najbolj vpadljiv zaradi kromiranih lamel, odraža samozavest, meša preteklost in prihodnost. Pogled s strani pa je, kot pravi večina voznikov, najlepši. Noben Passat prej ni bil tako zlit s sodobnim avtomobilski svetom, v katerem je dizajn postal prava obsesija.
Ljubezen na prvi dotik
Ali ljubezen do detajlov. Dekoracija, ki se zdi večna, taka, ki se je ne bomo nikoli naveličali. Matiran krom kot dekoracija armaturne plošče, vrat in sredinske konzole se s odlično ujema z vsem drugim v notranjosti avtomobila in še zdaleč ne zgleda hladno. Prav nasprotno, krom daje avtu tisto, kar od Volkswagnov pričakujemo, in to so čiste, čvrste, na videz neudobne linije, vendar ko voznik vse skupaj preizkusi, si reče, da bolje v tem razredu vozil sploh ne more biti. Če ste pri denarju, si lahko za dekoracijo omislite tudi les, zebran s prefinjenimi črtami decentno niansiranih rjavih odtenkih. Druge barve notranjega oblazinjenja so kombinirane z dekorativnimi elementi krtačenega aluminija. Notranjost Premiuma je jasno strukturirana v elegantni in umirjeni kombinaciji, ki izraža pravi Passatov jaz. Najskrbneje obdelani kakovostni materiali in berljivi instrumenti ustvarjajo pravo ozadje za najboljše voznikovo počutje.
Varnost in udobje
Pri sodobnih avtomobilih vozniki iščemo predvsem varnost in udobje. Vse manj nas zanimata moč in vzdržljivost motorja, vse bolj pa poraba bencina. Prikazovalnik Premium je nameščen v voznikovem neposrednem vidnem polju, tako da lahko voznik vse najpomembnejše informacije, zaobjame z enim pogledom. Visokoločljivostni zaslon in nazorno animirano vodenje po menijih sta zelo pregledna in z lahkoto berljiva. Passat Premium je obdarjen z izvrstnim sistemom za pomoč vozniku. Voznik ima popoln nadzor spredaj in zadaj. Sistem spredaj avtomatsko uravnava razdaljo med vašim in spredaj vozečim avtom. Prepozna kritično oddaljenost spredaj vozečega vozila in pomaga skrajšati zavorno pot. Sistem s signaliziranjem opozarja voznika ali pa vozilo pripravi na morebitno zaviranje v sili. Vključuje tudi mestno funkcijo zaviranja v sili, ki pri hitrosti do 30 km/h avtomatsko zavira vozilo in tako zelo pomaga preprečiti najhujše. Kamera za vzvratno vožnjo Rear Assist je integrirana v zadnji del vozila. Na zaslon navigacijskega sistema ali radia RCD 510 prenaša sliko predela, tako da lahko pravočasno opazite tudi nizke ovire.
Passat Premium ve, kdaj je voznik utrujen. Če sistem za zaznavanje utrujenosti voznika ugotovi, da voznik ne vozi več zbrano, se oglasi zvočni signal. V kombiniranem instrumentu se celo pokaže napotek vozniku, naj naredi postanek, si odpočije in potem nadaljuje vožnjo. Avto vas dobesedno gleda in se z vami pogovarja!
Dobra muzika
Kjer je dober avto, tam mora biti tudi dobra muzika. Premiumski RCD 510 z velikim barvnim zaslonom na dotik omogoča prikaz naslova posnetka ter predvajanja datotek MP3 in WMA prek CD-izmenjevalnika za šest zgoščenk. Sistem ima moč 4 x 20 W, zvočnike spredaj in zadaj ter trojno uravnavanje zvoka. Radio ima tudi režo za kartice SD in vmesnik AUX-IN. Zvok je kristalno jasen, dobro slišan spredaj in zadaj seveda.
Najnovejša generacija sistema zaznava bočna in prečna parkirna mesta in vozilo avtomatsko parkira celo takrat, ko je na voljo zelo malo prostora (dolžina vozila + 80 cm). Ob tem omogoča večkratno korigiranje. Sistem avtomatsko tudi odpelje s parkirnega mesta. Vi morate le ustrezno dodajati plin in zavirati. Dolge vožnje, močan dež, megla, tema – obstajajo številni dejavniki, ki med vožnjo tako zelo vplivajo na voznika, da po določenem času njegova koncentracija popusti. Če obstaja nevarnost, da bo vozilo zapeljalo z voznega pasu, opcijska asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist voznika na to opozori s korekturnim posegom v krmiljenje – tudi v megli ali temi.
Sinonim za učinkovitost
Pri vožnji se nenehno sprošča energija, ki se neuporabljena izgubi – vendar ne pri Passatu. Vsi motorji z BlueMotion Technology so serijsko opremljeni s sistemom za regeneracijo zavorne energije. Pri zaviranju s pritiskom na zavorni pedal ali pri zaviranju z motorjem se energija, ki se pri tem sprosti, s pomočjo rekuperacije v alternatorju pretvori v električno energijo in shrani v akumulator. Ta energija pri pospeševanju nato napaja električne porabnike in razbremeni motor pri pogonu alternatorja. Regeneracija zavorne energije sodi med učinkovite in okolju prijazne tehnologije, ki jih je Volkswagen združil pod skupnim imenom BlueMotionTechnologies.
Predstavljajte si, da za vožnjo plačujete le takrat, ko se dejansko vozite. Po načelu: vozi in plačaj, miruj in prihrani. S sistemom start-stop v Passatu smo korak bližje tej ideji, saj se motor avtomatsko izključi, ko se vozilo ne premika. Motor torej deluje le, ko je to resnično potrebno. Takoj ko ustavite Passat in spustite pedal sklopke, se motor izključi. Ko spet pritisnete pedal sklopke, se motor avtomatsko zažene. V primerjavi z vozilom brez tega sistema prihranite gorivo in denar ter prevozite več kilometrov.
Sinonim za zmanjšanje porabe goriva
BlueMotion Technology označuje ukrepe za zmanjšanje porabe goriva na vseh možnih področjih. Funkcija prostega teka je odličen primer. Serijsko je na voljo za motorje TDI BlueMotion Technology s 103 kW, TDI BlueMotion Technology s 125 kW in menjalnikom z dvojno sklopko DSG. Ta funkcija je namenjena boljšemu izkoristku kinetične energije vozila. Ko stopalo odmaknete s pedala za plin, se motor avtomatsko oddvoji od pogonskega sklopa in teče v prostem teku. Ko pritisnete na zavorni pedal, se motor spet poveže s pogonskim sklopom, zaradi prekinjenega dovoda goriva pa se izkoristi tudi učinek zaviranja z motorjem. Tako je na 100 km mogoče prihraniti približno pol litra dizelskega goriva ali bencina.
Passat Premium v sebi skriva še veliko »piškotkov«, ki si jih lahko ogledate in jih preizkusite v Avtohiši Vrtač v Kranju.
Tehnikalije na kratko
Passat ima na voljo bogato izbiro privlačnih aluminijastih platišč. Možnost izbire imate od 16- do 18-palčnih, npr. aluminijasta platišča Perugia, 7 J x 16, ki so del serijske opreme pri izvedbi Comfortline, ali aluminijasta platišča Michigan, 7,5 J x 17, ki so del serijske opreme pri izvedbi Highline. Odločite se lahko tudi za opcijska aluminijasta platišča Kansas, 8 J x 18. Vaša izbira bo odražala vaš osebni slog. Dinamično prilagodljiva biksenonska žarometa z dnevnimi lučmi LED, radio RCD 510 z velikim barvnim zaslonom na dotik; naprava za prostoročno telefoniranje, kamera za vzvratno vožnjo Rear Assist. Sinonim za varčnost: sodobna tehnologija dveh polnilnikov in vbrizgavanja goriva prek skupnega voda je razlog, zaradi katerega so Volkswagnovi motorji vse zmogljivejši in hkrati vse varčnejši. Med bencinskimi motorji po učinkovitosti izstopa predvsem en agregat: 1.4 TSI z močjo 90 kW (122 KM). Za 100 km poti v povprečju porabi samo 6,3 l (s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom) bencina, kombinirane emisije CO2 pa znašajo 145 g na km. Vsi dizelski motorji za Passat serijsko vključujejo paket ukrepov BlueMotion Technology. Razpon njihove moči sega od 77 kW (105 KM) do 125 kW (170 KM).