Podpora dograditvi obvoznice
V Škofji Loki s strahom čakajo, ali bo morebitna pritožba na izbiro izvajalca za škofjeloško obvoznico na zadnjem razpisu spet zamaknila in s tem ogrozila nadaljevanje njene gradnje. Številna pisma podpore čim prejšnjemu nadaljevanju del.
Škofja Loka – Osemdnevni pritožbeni rok bi se bil te dni že iztekel, če ne bi neizbrani izvajalec poslal Direkciji RS za ceste zahtevo po dodatni obrazložitvi odločitve o oddaji javnega naročila. Ko bo neizbrani izvajalec odgovor dobil, bo začel teči pritožbeni rok, ki se bo tako v najboljšem primeru iztekel 18. novembra, sporočajo z Direkcije RS za ceste.
Odkar je tik pred zadnjimi prazniki direktor direkcije Gregor Ficko v Škofji Loki pojasnil odločitev z zadnjega razpisa in povedal, da je zaradi zapletov pri izbiri izvajalca resno ogrožen zaključek projekta do konca leta 2015 in s tem povezanim črpanjem 22 milijonov evrov evropskega denarja, se je v javnosti pojavilo več pisem podpore nadaljevanju gradnje obvoznice. Pošiljale so jih tako škofjeloške institucije kot civilna javnost, vsi pa nagovarjajo vpletene, od državnih organov do morebitnih pritožnikov, naj ravnajo odgovorno in končajo z neproduktivnih pritoževanjem. Občinski odbor SLS Škofa Loka, ki poudarja, da bi morali javni interes dograditve obvoznice zaščititi pred izkoriščanjem instituta pravnega varstva in da je dograditev obvoznice občinska, regionalna in državna prioriteta, je izpeljal celo spletno anketo, na katero je do 3. novembra odgovorilo 812 anketirancev. Več kot 98 odstotkov se jih je strinjalo z njihovo ugotovitvijo in podprlo koristi, ki jih prinaša obvoznica, tako hitrejšemu premagovanju razdalje z manj zastoji, dvigu kvalitete bivanja, ohranitve starega mestnega jedra, večje varnosti in manjšega stresa. »Nikakor se ne moremo sprijazniti, da bi na obvoznico čakali še deset let,« so zapisali tudi gasilci Gasilskega poveljstva občine Škofja Loka, ki omenjajo tudi težave pri prevoznosti odseka ceste med Spodnjim trgom in Podpulfrco, zlasti v konicah, ko se vozniki ne morejo umakniti vozilom s prednostjo. Opozarjajo, koliko je vreden čas in kako dragocena vsaka minuta pri intervencijah, ko je včasih ogroženo človeško življenje, največkrat pa imetje ljudi. Na povečan promet in pogoste prometne zamaške skozi mesto opozarjajo tudi na reševalni postaji Zdravstvenega doma Škofja Loka. »Naša reševalna vozila, ki vsak dan vozijo v Poljansko dolino, morajo v vožnjo vključiti tudi čas, ki ga potrebujejo na poti do pacienta in nazaj proti Ljubljani do bolnišnic ali ambulant. Če moramo pacienta pripeljati v Ljubljano do 7.30, mora reševalec oditi z reševalnim vozilom že pred šesto uro. Da ne omenjamo nujnih reševalnih prevozov v primerih nujnih stanj, ko šteje vsaka sekunda, ki jo zapravimo v zastoju. Z obvoznico bi vsi le pridobili, izboljšali pa tudi preživetje naših prebivalcev in vseh, ki med transportom doživijo nezgodo, srčni zastoj, možgansko kap ... in potrebujejo našo hitro pomoč,« meni direktorica ZD ŠKofja Loka Sabina Dietner. Ines Košenina, ki zastopa prebivalce Spodnjega trga (ti so spomladi izobesili protestne zastave), pa opozarja, da letos mineva 40 let od prometne ureditve, ki je začasno preusmerila ves tranzitni promet prek Spodnjega trga. Toliko so stara tudi prizadevanja za poljansko obvoznico, promet skozi mesto pa ogroža zdravje Lontržanov, uničuje njihove hiše, trg pa ugaša ekonomsko, poslovno, turistično, kulturno, družabno. Kako slabo dejstvo, da še ni obvoznice, vpliva na gospodarski razvoj širšega škofjeloškega območja, pa opozarja Rok Šimenc, direktor razvojne agencije Sora. O tem sta govorila tudi župana Žirov in Gorenje vasi - Poljan Janez Žakelj in Milan Čadež, ki sta se v podporo škofjeloškemu županu Mihu Ješetu in dograditvi obvoznice pridružila novinarski konferenci Direkcije RS za ceste.