Pri izbiri odločile reference
Direktor Direkcije RS za ceste Gregor Ficko je v torek v Škofji Loki pojasnil, zakaj je razpisna komisija za nadaljevanje del pri gradnji obvoznice izbrala Gorenjsko gradbeno družbo.
Škofja Loka – Izbira izvajalca za nadaljevanje gradnje Poljanske obvoznice, potem ko je med gradnjo propadlo podjetje Primorje, se neuspešno vleče že od prvega razpisa avgusta lani. Na tokratnem razpisu, ko je kandidiralo pet ponudnikov, je izbrana Gorenjska gradbena družba s partnerjema OHL ŽS in Iskra Sistemi. Zakaj takšna odločitev, je na torkovi novinarski konferenci pojasnjeval Gregor Ficko, direktor Direkcije RS za ceste, s sodelavko Ireno Zore Willenpart ter županom občine Škofja Loka Mihom Ješetom s sodelavko Zdenko Lukančič.
Ponudbe tokratnega razpisa so odpirali 9. septembra, odločitev pa sprejeli 23. oktobra po natančnem pregledu več kot tisoč strani dokumentacije, je skušal Ficko razbliniti dvome o dolgotrajnem postopku izbire, ki pa je po njegovih besedah končan v zakonitem roku. Da so izbrali Gorenjsko gradbeno družbo, ne pa za tristo tisoč evrov cenejše bosansko gradbeno podjetje Integral Inženiring, pa pojasnjuje z zahtevanimi referencami. Integralova ponudba namreč ni ustrezala referencam glede elektroinštalacijskih del v predorih, prav tako ne ponudba njihovega partnerja, gradbenega podjetja Gorenjc, v zvezi z gradnjo vodovodov. Po trasi obvoznice namreč poteka tudi vodovod in je bil v pogodbi že tedaj, ko je drugo in tretjo etapo začelo graditi ajdovsko Primorje. Pri izbiri ponudnika je po njegovih besedah najpomembneje, da izberejo takšnega, ki bo res sposoben zgraditi obvoznico s predorom vred. Gregor Ficko je omenjal tudi »omrežja«, ki naj bi minirala investicijo, a podrobneje o njih ni želel govoriti. Dejal je le, da je direkcija pristojnim preiskovalnim organom in komisiji za preprečevanje korupcije v zvezi s tem že posredovala prijave. Izbira izvajalca postane pravnomočna v osmih dneh od izbire. Medtem so dobili dve zahtevi za vpogled v dokumentacijo. Na vprašanje, ali pričakuje pritožbo, Ficko odgovori pritrdilno. Kakšna bo v primeru ugoditve morebitni pritožbi usoda Poljanske obvoznice, pa pravi: »Če do 31. decembra 2013 ne bo podpisana pogodba z izvajalcem, projekt ne bo izvedljiv v načrtovanem času.« To je do konca leta 2015, do kadar lahko za 27 milijonov evrov vreden projekt črpajo evropski denar.