Brez Ferrarija ni članka o avtosejmu. Novi izstrelek sliši na ime Speciale.

Frankfurtske avtomobilske novosti

Letošnji težko pričakovani frankfurtski avtomobilski salon je pokazal pričakovano. Vendar je sto premier več, kot smo si upali pričakovati.

Ljubiteljski avtomobilisti in tisti, ki od avtomobilistične branže živijo, so si spet dobro obrabili podplate, če so hoteli videti vse, kar so Nemci tako lepo dali na ogled. Obljubljenih je bilo točno sto premiernih prikazov najnovejših modelov. Zdi se, da jih je bilo še več, vendar tudi ta številka pove, da trend proizvodnje novih avtomobilov ne popušča. Blišč novosti, novih štirikolesnih lepotcev zaslepi bedo denarnic večine Evropejcev. Če se zraven prištejejo še vse lepotice, ki so nujna začimba vsakega avtomobilističnega sejma, potem priznamo, da vsaj za dan ali dva pozabimo na gospodarsko krizo, ki prodajo avtomobilov kroji zelo na tesno.

Električarji na pohodu

Nemci so začeli, in če začnejo oni, potem vemo, kakšen trend se nam obeta – če ne celo revolucija, in to čisto prava. Naftni lobiji so še vedno prva sila v avtomobilistični branži, vendar zdi se, da bodo dobršen del pogače morali kmalu odstopiti »električarjem«. Do letošnjega frankfurtskega sejma je bila v Evropi prodaja električnih avtomobilov zelo slaba, zato je toliko bolj zanimivo počakati, kaj bo prineslo prihod­nje leto. Ni dvoma, da so električni avti na pohodu. Vse je pripravljeno in slaba prodaja je že preteklost, pravijo tisti, ki so na trg poslali modele, ki jih bo težko zavrniti. Cene so padle, zamudniki so se predali in so (skoraj) vsi po vrsti vstopili v svet električnih vozil. Na letošnjem sejmu je skoraj vsaka znamka imela svoj električni model. To pomeni, da se je vse skupaj spremenilo in da nas čaka predvsem električna prihodnost.

Čudovite premiere

Večina poznavalcev govori samo o novem Citroënu, ki se imenuje Cactus in se še med sejmom ni vedelo, ali gre za študijo ali Francozi res pripravljajo nekaj, nekaj … takega. O novem Renaultovem Espaceu, Fordovem S Maxu, e-Golfu, Peugeotu 308, Kiinih super modelih, Jaguarjevem enoprostorcu, Ferrarijevem izstrelku … in seveda o lepoticah, brez katerih ni lepih avtomobilov. Suzuki Iv4, sveža konkurenca Nissanu Jukeu in Dacii Duster, Renaultu Capturu, je bil predstavljen kot novinec za leto 2015 na letoš­njem avtomobilskem sejmu v Frankfurtu.

I pomeni individualen, V pomeni (vehicle) avto in štirikolesni pogon. Urbana oblika, »računalnik« na štirih velikih kolesih, varčni in zmog­ljivi motorji in dolga paleta barv in dodatne opreme. To imajo trenutno radi mladi, ki jim je »zopet« postalo pomembno, v čem se vozijo. Golf Plus je preteklost, prihaja Golf Sportsvan. »Zmerljivka«, da Plus pomeni, da je takšen Golf namenjen voznikom nad 50 let, ni več aktualna. Sportsvan je za aktivno, mlajšo populacijo, vendar bo, kot kažejo prvi odzivi, svoje voznike našel med vsemi, ki si želijo najmodernejši avtomobil. Gre za tretjo karoserijsko različico Golfa, ki je v Frankfurtu predstavljen kot koncept, vendar je v ozadju že vse pripravljeno za serijsko proizvodnjo.

Ste mislili, da ne bomo pogledali, kaj je letos predstavil Ferrari? Da, še vedno smo otročji in še vedno sanjamo. Najnovejša »igračka« iz Marinella je v bistvu raketa na štirih kolesih, kako drugače naj si razlagamo, da najnovejši motor samo v 3 sekundah doseže 100 km na uro, v 9 sekundah pa merilnik pokaže že 200 km/h? Vse obiskovalce sejma je spet zaslepil z rdečo barvo, vendar so šli letos še bolj med tiste, ki avtomobile kupujejo kot igračke … Dodali so modro belo črto čez celo karoserijo, kar je mnoge pedantneže zmotilo, vendar vam ob doplačilu prodajo tudi brezmadežno rdeč Speciale. Citroënov C-Cactus verjetno v taki podobi ne bo nikoli vozil po naših cestah, vendar Francozi pravijo, da je to vozilo prikaz smernic, kakšna bodo njihova vozila prihodnosti, predvsem pa tista, ki spadajo v tako moderno skupino »navzkrižancev«. Spet drugi so mnenja, da je Cactus ravno to, kar mestni vozniki, ki vsak prosti čas preživijo zunaj smoga, pravzaprav nujno potrebujejo.

V čem se bomo vozili v prihodnje, je bilo zelo lepo videno. Težko se bo odločiti med modeli, saj bo zelo težko ločiti nevšečne od všečnih. Tisti, ki dajo več na tehnično dovršenost kot na videz, že vedo, da nobeden od teh avtomobilov najverjetneje nikoli ne bo starodobnik. Časi vozil, ki so dočakali visoko starost, so že zdavnaj minili.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sobota, 2. marec 2019 / 19:23

Predstavitev dveh javnih razpisov

Kranj – V ponedeljek, 4. marca, bo v sejni sobi Kmetijsko gozdarskega zavoda Kranj predstavitev dveh javnih razpisov - ob 9. uri predstavitev razpisa za sofinanciranje naložb za prilagajanje kmetij...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / petek, 3. maj 2019 / 18:14

Žurman novi poveljnik sil

Minister Karl Erjavec je za novega poveljnika sil Slovenske vojske imenoval brigadirja Milana Žurmana, nekdanjega poveljnika Logistične brigade v Kranju.

Zanimivosti / petek, 3. maj 2019 / 18:10

V čast delavcem zagoreli kresovi

Večer pred praznikom dela so tradicionalno zagoreli kresovi. Kresovanje na slovenskih tleh predstavlja kulturno dediščino, ki sega v čase poganov, danes pa ima predvsem družaben značaj. Ka...

Kamnik / petek, 3. maj 2019 / 18:07

Tradicije ni lahko ohranjati

Ob prazniku dela je bilo na proslavi v Kamniški Bistrici slišati pozive k ohranjanju delavskih pravic ter tudi tradicije zbiranja in druženja delavcev.

GG Plus / petek, 3. maj 2019 / 18:02

Vsak človek je lahko v življenju uspešen

Uspeh je v življenju mogoče doseči, če imaš jasen cilj, namen in strast. O tem je prepričana Iza Login, znana in uspešna Slovenka, ki je z možem Samom pred leti ustanovila podjetje za zabavne mobilne...

Kronika / petek, 3. maj 2019 / 14:56

V enem mesecu skoraj trideset povoženih divjadi

Kranj – Gorenjski policisti so aprila obravnavali kar 28 primerov povoženja divjadi. Največ se jih je zgodilo na območju občin Tržič, Radovljica, Kranj, Šenčur, Cerklje, Škofja Loka ter Gorenja vas...