Brez Ferrarija ni članka o avtosejmu. Novi izstrelek sliši na ime Speciale.

Frankfurtske avtomobilske novosti

Letošnji težko pričakovani frankfurtski avtomobilski salon je pokazal pričakovano. Vendar je sto premier več, kot smo si upali pričakovati.

Ljubiteljski avtomobilisti in tisti, ki od avtomobilistične branže živijo, so si spet dobro obrabili podplate, če so hoteli videti vse, kar so Nemci tako lepo dali na ogled. Obljubljenih je bilo točno sto premiernih prikazov najnovejših modelov. Zdi se, da jih je bilo še več, vendar tudi ta številka pove, da trend proizvodnje novih avtomobilov ne popušča. Blišč novosti, novih štirikolesnih lepotcev zaslepi bedo denarnic večine Evropejcev. Če se zraven prištejejo še vse lepotice, ki so nujna začimba vsakega avtomobilističnega sejma, potem priznamo, da vsaj za dan ali dva pozabimo na gospodarsko krizo, ki prodajo avtomobilov kroji zelo na tesno.

Električarji na pohodu

Nemci so začeli, in če začnejo oni, potem vemo, kakšen trend se nam obeta – če ne celo revolucija, in to čisto prava. Naftni lobiji so še vedno prva sila v avtomobilistični branži, vendar zdi se, da bodo dobršen del pogače morali kmalu odstopiti »električarjem«. Do letošnjega frankfurtskega sejma je bila v Evropi prodaja električnih avtomobilov zelo slaba, zato je toliko bolj zanimivo počakati, kaj bo prineslo prihod­nje leto. Ni dvoma, da so električni avti na pohodu. Vse je pripravljeno in slaba prodaja je že preteklost, pravijo tisti, ki so na trg poslali modele, ki jih bo težko zavrniti. Cene so padle, zamudniki so se predali in so (skoraj) vsi po vrsti vstopili v svet električnih vozil. Na letošnjem sejmu je skoraj vsaka znamka imela svoj električni model. To pomeni, da se je vse skupaj spremenilo in da nas čaka predvsem električna prihodnost.

Čudovite premiere

Večina poznavalcev govori samo o novem Citroënu, ki se imenuje Cactus in se še med sejmom ni vedelo, ali gre za študijo ali Francozi res pripravljajo nekaj, nekaj … takega. O novem Renaultovem Espaceu, Fordovem S Maxu, e-Golfu, Peugeotu 308, Kiinih super modelih, Jaguarjevem enoprostorcu, Ferrarijevem izstrelku … in seveda o lepoticah, brez katerih ni lepih avtomobilov. Suzuki Iv4, sveža konkurenca Nissanu Jukeu in Dacii Duster, Renaultu Capturu, je bil predstavljen kot novinec za leto 2015 na letoš­njem avtomobilskem sejmu v Frankfurtu.

I pomeni individualen, V pomeni (vehicle) avto in štirikolesni pogon. Urbana oblika, »računalnik« na štirih velikih kolesih, varčni in zmog­ljivi motorji in dolga paleta barv in dodatne opreme. To imajo trenutno radi mladi, ki jim je »zopet« postalo pomembno, v čem se vozijo. Golf Plus je preteklost, prihaja Golf Sportsvan. »Zmerljivka«, da Plus pomeni, da je takšen Golf namenjen voznikom nad 50 let, ni več aktualna. Sportsvan je za aktivno, mlajšo populacijo, vendar bo, kot kažejo prvi odzivi, svoje voznike našel med vsemi, ki si želijo najmodernejši avtomobil. Gre za tretjo karoserijsko različico Golfa, ki je v Frankfurtu predstavljen kot koncept, vendar je v ozadju že vse pripravljeno za serijsko proizvodnjo.

Ste mislili, da ne bomo pogledali, kaj je letos predstavil Ferrari? Da, še vedno smo otročji in še vedno sanjamo. Najnovejša »igračka« iz Marinella je v bistvu raketa na štirih kolesih, kako drugače naj si razlagamo, da najnovejši motor samo v 3 sekundah doseže 100 km na uro, v 9 sekundah pa merilnik pokaže že 200 km/h? Vse obiskovalce sejma je spet zaslepil z rdečo barvo, vendar so šli letos še bolj med tiste, ki avtomobile kupujejo kot igračke … Dodali so modro belo črto čez celo karoserijo, kar je mnoge pedantneže zmotilo, vendar vam ob doplačilu prodajo tudi brezmadežno rdeč Speciale. Citroënov C-Cactus verjetno v taki podobi ne bo nikoli vozil po naših cestah, vendar Francozi pravijo, da je to vozilo prikaz smernic, kakšna bodo njihova vozila prihodnosti, predvsem pa tista, ki spadajo v tako moderno skupino »navzkrižancev«. Spet drugi so mnenja, da je Cactus ravno to, kar mestni vozniki, ki vsak prosti čas preživijo zunaj smoga, pravzaprav nujno potrebujejo.

V čem se bomo vozili v prihodnje, je bilo zelo lepo videno. Težko se bo odločiti med modeli, saj bo zelo težko ločiti nevšečne od všečnih. Tisti, ki dajo več na tehnično dovršenost kot na videz, že vedo, da nobeden od teh avtomobilov najverjetneje nikoli ne bo starodobnik. Časi vozil, ki so dočakali visoko starost, so že zdavnaj minili.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Komenda / sobota, 30. junij 2007 / 07:00

Mladi iz Komende v novih prostorih

Člani Mladinskega društva Komenda so si za druženje uredili prostore nad Režijskim obratom.

Objavljeno na isti dan


Šport / torek, 8. september 2020 / 17:31

Zmagi za Dob in Radomlje, Triglav poražen

Kranj – Pretekli konec tedna so nogometaši v drugi slovenski ligi odigrali tekme 5. kroga. Roltek Dob je doma s 3 : 1 premagal Rudar Velenje, triglavani so gostovali pri Brežicah Terme Čatež in izg...

GG Plus / torek, 8. september 2020 / 17:29

V Kamniku je oblačilna dediščina doma

Dr. Bojan Knific, etnolog in eden največjih poznavalcev oblačilne dediščine pri nas – Dr. Bojan Knific je ime, ki ga ljubitelji »narodnih noš« zelo dobro poznajo. Tudi po njegovi zaslugi je tovrstna p...

Nasveti / torek, 8. september 2020 / 16:40

Veliki vrh

Sončen konec tedna nas je vabil, da zapustimo svoja gnezda in se podamo ven. Letošnje poletje je bilo pretežno kolesarsko. Ker po Storžiču nisem bila zadovoljna s svojo pohodniško kondicijo, bom to...

Gospodarstvo / torek, 8. september 2020 / 16:40

Proizvodnega kompleksa v Lipnici še niso prodali

Lipnica – Podjetje Iskra Mehanizmi zaradi načrtovane selitve večinskega dela proizvodnje na novo lokacijo na Brniku prodaja poslovno-proizvodni kompleks v Lipnici pri Kropi. Minuli četrtek je tako...

Zanimivosti / torek, 8. september 2020 / 16:39

Rekordno hitro na Triglav

Medvoščan Timotej Bečan je iz Krme do vrha Triglava potreboval le eno uro, 26 minut in 45 sekund. Izboljšal je svoj lastni rekord.