Gorenjski golf

Če v ozir vzamemo gorenjsko škrtost, potem naslov ni pravi. Novi Golf Variant, po domače karavan golf, ima za kar 605 litrov prtljažnega prostora, kar pomeni, da Nemci niti malo niso varčevali s prostranstvom tega novega lepotca, ki na naše ceste prihaja že avgusta.

Golf je pravzaprav gorenjski sinonim za avto. To mi lahko potrdi vsak, tudi tisti, ki ne prodaja VW znamke. Zagotovo je golf bil, je in bo še ostal eden od najbolj zaželenih avtomobilov v tem razredu. Razlogov je kar precej. Tisti pravi ljubitelji avtomobilizma prisegajo najprej na kakovost. Kjer je kakovost, je v največ primerih tudi tradicija, ki jo seveda ta znamka ima na pretek in o njej ne gre zgubljati besed. Ali pač … Le kdo se ne spomni golfa enke? Sinonim zmage nad Zastavo. Žal je to »delavska« resnica prejšnjega sistema, čeprav nas je biv­ša mati država lepo vzgajala. Kdor je imel golfa v garaži namesto kakega modela iz Kragujevca, je bil »zahod­njak«, da ne rečem privrženec kapitalizma. Poudarek na plehastih socialnih razlikah je bil tako močan, da je bivša država začela golfe dvojko delati kar doma oz. točneje v Sarajevu. Dvojka je bila še večji uspeh od enke. Meni najljubši je bil TAS-ov rumene barve, dizel seveda. TAS pomeni Tvornica avtomobila Sarajevo in prav ta tovarna je na samem začetku doživela (še danes nepojasnjen) največji rop avtomobilov v zgodovini avtomobilizma na svetu. Baje je v eni noči izginilo, kot bi se v zemljo pogreznili, 3.400 golfov s tovarniškega parkirišča. Škodo so takrat ocenili na pol milijarde mark ter po vojni povedali, da so s tem denarjem Sarajevčani zdržali vojno, tako velik zaslužek je bil to. In da je zadeva še bolj misteriozna oziroma da je rop še toliko bolj odmeven, je dejstvo, da je bila takrat železniška proga, ki je peljala skozi Sarajevo, že porušena, kar pomeni, da več tisoč golfov niso naložili na kompozicijo vagonov in jih tako odpeljali neznano kam. Danes o tem ropu krožijo govorice, ki bodo nekoč verjetno doživele svoj epilog in se bo končno vedelo, kako so odtujeni legendarni sarajevski golfi dvojke. Še ena dobra iz te zgodbe, namreč noč pred ropom je z vseh 3.400 golfov izginilo 10.200 brisalcev. Golf dvojka je imel namreč še tretji brisalec na zadnjem steklu. Kdo je rabil toliko brisalcev, je še ena neodkrita zgodba. In če se komu zdi, da se še dobro spomni golfa dvojke, ko je zapeljal na naše ceste, je treba napisati, da bo letos septembra minilo točno trideset let od prvega, ki so ga zapeljali iz Volkswagnove tovarne. Torej, golf dvojka bo postal starodobnik. In tako je ta avto dočakal že sedmo izboljšano različico. Vendar starodobniki niso naša današ­nja tema, temveč čisto novi in čisto zadnji model golfa, ki nosi ime Variant in je jasno spet eden od najbolj težko pričakovanih avtomobilov ne samo pri nas.

Ob pogledu na najnovejšo različico je opazovalcu takoj jasno, da gre za ogromnega karavana, ki mu je jasno, da človek, ki rabi tako različico karoserije, rabi veliko, veliko prostora. In res, Nemci so tokrat res postali razsipni, a tudi v svojem razredu med vodilnimi oz. največjimi. S svojo obsežnostjo prtljažnega prostora so celo ogrozili najresnejšega tekmeca znotraj lastnega družinskega koncerna, saj ima nova generacija octavie combi tudi nekaj več kot 600 litrov.

Od prejšnjega varianta je prtljažni prostor večji kar za 125 litrov, torej če smo še bolj natančni, le 5 litrov manj od octavie combi 2013. Najožji del prtljažnika je en meter, višina nakladalnega prostora pa je triinšestdeset centimetrov.

Pa vendar samo ogromen prtljažnik ni tisto edino, kar vleče voznike v nakup. Golf Variant je lep, zelo ličen avto. Sprednji del je na las podoben »običajni« sedmici, torej gre res za odličen design, ki so ga vozniki že zelo sprejeli.

Tehnični podatki

Tehnični podatki, napisani v katalogu novega Golfa Varianta, vzbujajo vročo željo postati lastnik tega tehnološkega čudeža za nadvse sprejem­ljivo ceno.

V primerjavi s predhodnikom je lažji za malce več kot 100 kilogramov. Volkswagen prvič v zgodovini Golfa Varianta tudi ta model (z razponom moči od 63 kW (85 KM) do 110 kW (150 KM)) ponuja kot samostojno in izjemno varčno različico TDI BlueMotion, ki z močjo 81 kW (110 KM) in s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v povprečju porabi samo 3,3 l/100 km (izpust CO2: 87 g/km), zato je to najvarčnejši Volkswagnov Variant vseh časov.

Varčni športnik

Golf Variant je bolj markanten in še bolj športen. Zunanje linije 4.562 mm dolgega Golfa Varianta (od Golfa s kompaktnim zadkom je daljši za 307 mm) so do konca sprednjih vrat enake natančnim in suverenim linijam osnovnega Golfa. Od B-stebričkov naprej pa potem zaradi načrtnih oblikovnih prilagoditev in dodatnega prostora dobimo najbolj značilnega Golfa Varianta, odkar obstaja ta modelska različica.

Sistem start-stop in funkcija večnaletnega zaviranja. Kot vse nove izvedbe Golfa je tudi Variant serijsko oprem­ljen s sistemom start-stop in z rekuperacijskim načinom delovanja. Kot prvi karavan na svetu v svojem avtomobilskem razredu ima poleg tega novo funkcijo večnalet­nega zaviranja, ki v primeru trčenja vozilo samodejno večkratno zavira, da bi se prisotna kinetična energija lahko čim bolj zmanjšala.

Oprema višjega razreda za kompaktni razred. Za novi Golf Variant bo opcijsko kot novost v ponudbi proaktivni sistem zaščite potnikov. Če ta sistem zazna potencialno nezgodno situacijo, se voznikov in sovoznikov varnos­tni pas samodejno vnaprej napneta, da bi bila s tem zagotovljena najboljša možna zaščita, ki jo dajeta sistema varnostnih blazin in varnos­tnih pasov. Če pa je situacija še bolj kritična, denimo, če pride do prekrmiljenja ali podkrmiljenja, pri čemer se vključi ESC, se poleg tega zaprejo stranska stekla (do končne reže) in strešno okno. Če so okna in streha skoraj do konca zaprti, se varnostne blazine za glavo oz. stranske varnostne blazine lahko optimalno naslonijo nanje, tako da je njihov učinek kar najboljši.

In kaj še najbolj zanima mlade in mlade po srcu oziroma kot se jim danes popularno reče: »tehnofrike«:Vsi informacijski in razvedrilni sistemi za Golf Variant so serijsko opremljeni z zaslonom na dotik. Nova generacija naprav je na voljo v šestih izvedbah in s tremi različnimi velikostmi zaslonov: 5-palčnim, 5,8-palčnim in 8-palčnim. Zasloni od velikosti 5,8 palca naprej so pri Volkswagnu opremljeni s senzorjem približevanja: ko se voznik ali sovoznik s prstom približata zaslonu, sistem iz prikazovalnega samodejno preklopi v upravljalni režim. Poleg tega imajo zasloni integrirano funkcijo, ki omogoča, da s potegom prsta pregledujemo sezname ali v mediateki listamo po naslovnicah CD-plošč. Opcijsko so med drugim na voljo še vrhunski avdiosistem proizvajalca Dynaudio ter dva telefonska vmesnika.

Bo dovolj? Smo vas prepričali? Avgust ni več daleč. V avtohiši Vrtač bodo že kmalu začeli zbirati prednaročila. Če opis ne zadostuje vašim potrebam, bo bolje počakati prve testne vožnje. Ljudje smo taki, da danes niti Golfu ne zaupamo več, njegovi kakovosti in tradiciji navkljub, pa vendar … golf je enostavno golf in tu ni česa izgubiti.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sreda, 1. junij 2022 / 15:36

Vino in pivo

Kranjski rovi so po enoletnem premoru gostili Vinsko pot, škofjeloška Rdeča ostriga pa ekipno tekmovanje domačih pivovarjev – četrto po vrsti.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / četrtek, 7. maj 2015 / 19:18

Elvis je vstopil v hišo

V dvorani kulturnega doma Joža Ažmana v Bohinjski Bistrici so v soboto obudili nora šestdeseta, saj je oživel kralj rokenrola Elvis Presley s skupino Sam’s fever.

Rekreacija / četrtek, 7. maj 2015 / 19:02

Vztrajal sedemdeset kilometrov

Dobrodelnega mednarodnega teka na krilih življenja ali Wings for Life World Run, ki je v nedeljo potekal na 35 lokacijah po vsem svetu, se je udeležilo tudi 2500 tekačev pri nas.

Kronika / četrtek, 7. maj 2015 / 19:01

Kranjčani urili turške reševalce

Sedem kranjskih poklicnih gasilcev se je pred kratkim vrnilo iz turške Antalije, kjer je potekalo zaključno usposabljanje tamkajšnjih reševalcev v okviru evropskega programa Leonardo da Vinci.

Šport / četrtek, 7. maj 2015 / 18:58

Gorenjca na italijanski pentlji

Na letošnjem Giru d'Italia bosta nastopila dva slovenska kolesarja, Gorenjca Luka Mezgec (Giant-Alpecin) in Grega Bole (CCC Sprandi Polkowice). Oba bosta kapetana v svojih ekipah.

Gorenja vas-Poljane / četrtek, 7. maj 2015 / 18:52

Pohodnike je pričakala tudi medvedka Štefka

Letošnjemu pohodu skozi Zalo, ki ga je peto leto pripravilo Turistično društvo (TD) Žirovski Vrh, se je kljub kislemu vremenu pridružilo več kot tristo pohodnikov.