Edina stalnica je sprememba
Kranj - V Stolpu Škrlovec je s samostojno plesno predstavo navdušil plesalec Jan Rozman, ki kljub mladosti dokazuje izkušenost in vizijo sodobnega plesa. Svojo plesno pot je začel pod mentorstvom Saše Lončar v KD Qulenium. Po končani Umetniški gimnaziji v Ljubljani – smer sodobni ples – je šolanje nadaljeval na School for New Dance Development na Nizozemskem. Že kmalu je z nastopi opozoril nase ter posledično upravičeno prejel priznanje za izjemen prispevek v plesu na festivalu sodobnih umetnosti mladih Transgeneracij s solo celovečerno predstavo Sam o sebi s seboj, sledila pa je nagrada tudi za najboljšo miniaturo na opusu 1 z duetom Path to Glory. S predstavo Ptičja demenca je Rozman izpostavil nenehno spremenljivost stvari … na isto. Večno prehajanje misli, stanj, razpoloženj, čustev nas sili v razmislek, kje pravzaprav lahko najdemo oporno točko, ki se nam vedno znova izmika. »Čeprav se nenehno spreminjam, pa vendar ostajam isti. Obdani smo z dvojnostmi, ki tečejo od fikcije k realnosti, abstraktno nadomesti konkretno, racionalnost zamenjuje čustva, življenje preide v smrt, pomen se pretopi v občutek, osebno nadomesti skupno …,« skozi predstavo razmišlja umetnik. Pa vendar je prav v toku nenehnih sprememb v trdno kodiranem sistemu potrebno sprejeti odločitev, s katero pa pride tudi odgovornost. Predstava Ptičja demenca s svojo brezkompromisno izvedbo ter arhetipsko labilno dvojnostjo perspektiv prevzame gledalca, hkrati pa dokazuje, da slovenski sodobni ples upravičeno sodi v svetovni vrh. Ponovna predstava sledi 7. junija na festivalu plesne umetnosti Kalejdoskop v Slovenskem mladinskem gledališču v Ljubljani.