
Racionalno pri zavarovanju
"Potrošniki so vedno bolj racionalni in previdni," pravi Janka Planinc, a imamo, nadaljuje: "Slovenci zelo radi hišo ali stanovanje". Prej se namreč odločamo za premoženjsko kot življenjsko zavarovanje.
V preteklih dneh je po Sloveniji prvič letos udarila toča, iz preteklih let smo vajeni hudih poplav, med riziki za izgubo premoženja je visoko tudi požar. Kako hudo je tokrat udarila škoda, smo vprašali Janko Planinc, ki je pred kratkim zasedla mesto direktorice kranjske območne enote Zavarovalnice Triglav.
»Ocenjujemo, da je toča, ki je nedavno prizadela državo, povzročila za približno milijon evrov škode. Natančnejše ocene škode bodo znane v prihodnjih dneh po ogledu terena, na katerem so že okrepljene ekipe cenilcev. Toča je najbolj prizadela Zgornjo Savinjsko dolino, večina škode pa je nastala na objektih in osebnih vozilih. Na Gorenjskem nismo beležili večje škode v zvezi s točo, bilo je le nekaj posamičnih primerov.«
Čas od nastopa gospodarske krize in krčenja razpoložljivega denarja vpliva na potrošnjo, kako pa se odraža pri zavarovanju premoženja?
»Potrošniki so vedno bolj racionalni in previdni. V Zavarovalnici Triglav sicer za zdaj večjih odpovedi zavarovanj ne zaznavamo. Opažamo pa, da se zavarovanci vedno bolj resno posvečajo tudi zavarovanjem in razmišljajo o potrebi po kritjih, ki so jih imeli doslej, in o možnostih za zmanjševanje obsega zavarovanj. Ob tem pomislim na rek Nisem tako bogat, da bi kupoval poceni,, zato zavarovancem dobro predstavimo vsebino produkta in njegove prednosti: občutek varnosti zanj in za družino, finančno preskrbljenost, ohranitev vrednosti premoženja, jamstva, omejitve, doplačila, popuste in podobno. Zavarovanci velikokrat primerjajo le premije, ne pa jamstev, ki jih ponujajo zavarovalnice. Za nižjo ceno tudi dobijo manj. Naši zavarovanci plačajo realno ceno storitve, ki jo prejmejo.«
Zavarovalniški trg ste pred desetimi leti obvladovale slovenske zavarovalnice, nato ste dobili hudo konkurenco. Kako vam uspeva ohranjati visok tržni delež avtomobilskih zavarovanj na Gorenjskem?
»Območna enota Kranj je tretja največja in ena najuspešnejših v Zavarovalnici Triglav. S štirimi predstavništvi in dvema zastopstvoma imamo prevladujoč tržni delež. Veliko pozornosti namenjamo obstoječim strankam, pri čemer se lahko pohvalimo z visokim deležem zavarovanosti stanovanjskih premičnin in zavarovanj za dom ter visoko zavarovanostjo avtomobilske odgovornosti.«
Kje so razlogi za ohranitev zaupanja?
»Zavarovanci pri nas dobijo visoko konkurenčne in celovite zavarovalne ter poprodajne storitve. Ni pomembno le, da si dobro zavarovan, ampak si deležen tudi kakovostnih storitev, ko pride do škodnega dogodka. V letu 2012 smo se skušali še bolj približati strankam in se prilagoditi njihovemu spremenjenemu povpraševanju. Tako smo uvedli nov bonitetni program Triglav komplet. Z njim kot prvi v Sloveniji ponujamo možnost združevanja premoženjskih, avtomobilskih, življenjskih in zdravstvenih zavarovanj družine v en komplet oziroma združujemo različne zavarovalne oblike pod eno streho. Program bomo letos še razvijali in nadgrajevali.«
Se Gorenjci zavedamo pomena zavarovanja nepremičnin?
»Slovenci imamo zelo radi hišo in stanovanje. Naša zavarovalniška kultura je na področju premoženjskih zavarovanj izredno visoka. V primerjavi z razvitimi državami smo enakovredni tudi pri zavarovanju avtomobilskega kaska, saj ga ima približno 30 odstotkov osebnih vozil. Odnos med življenjskimi in premoženjskimi zavarovanji je pri nas 30 proti 70 v korist slednjih, v Evropi je razmerje pol pol. Menim, da je pri zavarovanju hiš oziroma stanovanj še veliko prostora, saj je v Sloveniji po naših ocenah še vedno nezavarovanih okoli 40 odstotkov vseh stanovanj.«
Na kaj moramo biti pozorni pri sklepanju zavarovanj nepremičnin?
»Pomembna so kritja in limiti, ki so vključeni v posamezna zavarovanja oziroma pakete zavarovanj za nepremičnine. Nekatera kritja so opcijska in niso vključena v temeljni izbor kritij posameznih paketov. Če je konkretna hiša ali stanovanje oziroma druga nepremičnina izpostavljena nevarnostim, ki niso vključena v temeljno kritje, je treba za kakovostno zavarovanje izbrati tudi ta kritja oziroma temeljno kritje razširiti tudi za te nevarnosti. Treba je preveriti tudi ustreznost limitov; če zavarovanec meni, da so temeljni limiti za nekatere nevarnosti prenizki, jih lahko ustrezno poviša.«